НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
До модернізації національної освіти
31 жовтня 2013 року відбулися Загальні збори НАПН України з наступним порядком денним:
  1. Концептуальні засади Національної стандартної класифікації освіти
  2. Про виконання Програми спільної діяльності МОН України і НАПН України на 2011-2013 рр. та схвалення Програми спільної діяльності МОН України і НАПН України на 2014-2016 рр.
  3. Про прийняття змін до Статуту НАПН України
З першого питання порядку денного заслухано доповідь  президента НАПН України, академіка НАН України та НАПН України В.Г.Кременя та співдоповідь першого віце-президента НАПН України академіка НАПН України В.І.Лугового.
  

Президент НАПН України Василь Кремень у доповіді наголосив, що розгляд концептуальних засад Національної стандартної класифікації освіти, проект якої розроблено членами академії, є конкретним і очікуваним кроком у здійсненні завдань, які постали в освітній сфері перед нашою країною.

Міністр освіти і науки Дмитро Табачник зазначив, що Національна академія педагогічних наук є і конструктивним критиком, і найпотужнішим партнером у реформуванні освіти, і найбільш значним науковим потенціалом.

Щодо Національної стандартної класифікації освіти, то, за словами міністра, він сприймав би її як матрицю, яка проектується на наші традиції, нашу освітню систему. Дмитро Табачник висловив упевненість, що після широкого освітянського обговорення Національну стандартну класифікацію буде створено. Окрім того, під час виступу Дмитро Табачник порушив питання підручникотворення в Україні. «Усе робиться у повному розумінні з Національною академією педагогічних наук. І хотів би, щоб у майбутньому також була передбачена обов’язкова експертиза всієї навчальної літератури саме в загальноосвітніх навчальних закладах», -  наголосив Дмитро Табачник.

Міністр повідомив, що у зв’язку з впровадженням Концепції профільної освіти з 2018 року плануються зміни до Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад та Положення про загальноосвітній навчальний заклад. За його словами, й надалі вдосконалюватиметься процес грифування літератури та запровадження експериментальних майданчиків.

Перший заступник міністра Євген Суліма, у свою чергу, поінформував про результати виконання у 2011-2013 роках Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України і подальшу співпрацю на 2014-2016 роки.

Реформування освіти, визначення нового змісту освіти, покращення якості навчання можливо лише за умови об’єднання зусиль науково-педагогічних працівників Міністерства освіти і науки, Національної академії педагогічних наук України, провідних фахівців у галузі освіти,  наголосив Євген Суліма.

Під час засідання міністр освіти і науки Дмитро Табачник і президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень підписали Програму спільної діяльності МОН та НАПН на 2014–2016 роки. У зв’язку з цим Дмитро Табачник наголосив: «Надзвичайно важливим для Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України у спільній програмі є наполеглива, повсякденна та цілеспрямована робота з реалізації Національної стратегії розвитку освіти до 2021 року, яку затвердив Президент України». Зокрема, спільна програма діяльності передбачає удосконалення законодавства України у сфері освіти; розроблення Концепції  і проекту Національної стандартної класифікації освіти (як Національного класифікатора України); участь у запровадженні Національної рамки кваліфікацій; низку заходів у дошкільній та загальній середній освіті, позашкільній освіті та виховній роботі, професійно-технічній освіті, вищій освіті, педагогічній освіті та освіті дорослих, психологічному супроводі освіти, управлінні освітою, інформаційному забезпеченні діяльності галузі, проведенні спільних науково-практичних масових заходів.

Прес-служба НАПН України
16:12 04.11.2013