Перелік фундаментальних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2022 рік
№ з/п |
Тема наукового дослідження, Напрям дослідження |
Термін виконання (рік початку і закінчення) |
|
Інститут педагогіки |
|
1. |
Напрям 2. Розвиток світової і національних освітніх систем Інноваційні тренди, практики і технології загальної середньої освіти в європейському та північно-американському регіонах |
2021-2023
|
2. |
Напрям 1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки Філософсько-педагогічна думка України (друга половина ХІХ-ХХІ ст.): аспекти ретроаналізу |
2022-2024 |
3. |
Напрям 13. Управління та економіка освіти. Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах партнерської взаємодії |
2021-2023
|
4. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Дидактичні засади індивідуалізації навчання у закладах загальної середньої освіти |
2021-2023
|
|
Інститут психології ім. Г.С. Костюка |
|
5. |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Функціонування творчого мислення в умовах інформацій-ної невизначеності |
2022-2024
|
6. |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Профілактика девіацій розвитку особистості у складних життєвих обставинах |
2022-2024
|
7. |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Особистісні стратегії життєдіяльнос-ті в умовах невизначенос-ті середовища |
2022-2024
|
8. |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Психологічні засади проєктування віртуального освітнього простору розвитку суб’єктності дорослих |
2022-2024
|
9. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологічні механізми економічної соціалізації молоді в умовах трансформації суспільства |
2022-2024 |
10. |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Технології забезпечення психологічно-го здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах соціальної напруженості |
2022-2024
|
11. |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості |
2020-2022 |
12. |
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Соціокультурні детермінанти розвитку психології особистості в Україні (ХХ-ХХІ століття) |
2021-2023
|
13. |
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Теоретико-методологічний інструментарій інтеграції психологічного знання |
2021-2023
|
14. |
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології̈ Потенціал генетичної психології в дослідженні взаємодії суб’єктів освітнього простору |
2021-2023 0 |
|
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих |
|
15. |
Напрям 9. Вища освіта. Теорія і практика підготовки майбутнього викладача закладу вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства |
2022-2024 |
16. |
2. Розвиток світової і національних освітніх систем. Теорія і практика забезпечення якості педагогічної освіти у зарубіжних країнах |
2020-2022 |
17. |
10. Освіта дорослих. Післядипломна освіта. Теорія і практика професіоналізації педагогічного персоналу у сфері освіти дорослих |
2020-2022 |
|
Інститут проблем виховання |
|
18. |
Напрям 19. Соціальна педагогіка та соціальна робот Моніторинг соціальних очікувань сучасної учнівської молоді |
2021-2023 |
19. |
Напрям 6. Дошкільна освіта. Теоретичні та методичні засади забезпечення якості освіти дітей раннього та дошкільного віку в контексті їх безперервно-го розвитку |
2022-2024 |
20. |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Виховання смисложиттєвих цінностей підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України |
2020-2022 |
21. |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Формування в учнів професійно-ціннісних орієнтацій до трудової діяльності |
2020-2022 |
22. |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Формування готовності старшокласників до відповідального батьківства |
2020-2022 |
|
Інститут соціальної та політичної психології |
|
23. |
Напрям 20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнотнихідентичностей в умовах децентралізації |
2022-2024 |
24. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні стратегії формування здорового способу життя особистості в умовах суспільної нестабільності |
2022-2024 |
25. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологічні підходи до прогнозування соціальних процесів |
2020-2022 |
26. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологія міжгрупової взаємодії в історичному і територіально-му вимірах |
2021-2023
|
|
Інститутспеціальноїпедагогіки |
|
27. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Теоретико-методичні основи психолого-педагогічного супроводу осіб з порушеннями когнітивного розвитку |
2021-2023
|
28. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Теоретико-методичні засади забезпечення комунікативної доступності освітнього середовища для осіб із порушеннями слуху |
2021-2023
|
29. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Науково-теоретичні основи моделювання інклюзивного освітнього середовища |
2021-2023
|
30. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Науково-методичне забезпеченнянавчання дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху |
2021-2023
|
|
Інститут вищої освіти |
|
31. |
Напрям 9. Вища освіта Теоретичні основи і механізми розвитку науково-педагогічного потенціалу університетів України у контексті розширення інституційної автономії |
2020-2022 |
32. |
Напрям 9. Вища освіта. Політика та механізми забезпечення ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції |
2021-2023
|
33. |
Напрям 9. Вища освіта. Політика та механізми реалізації соціальної відповідальності університетів України |
2021-2023
|
34. |
Напрям 9. Вища освіта. Підвищення дослідницької спроможності університетів України у контексті імплементації концепції «Відкрита наука» |
2021-2023
|
|
Інститут цифровізації освіти |
|
35. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Проєктування навчального середовища з використанням засобів доповненої та віртуальної реальностей у закладах загальної середньої освіти, |
2021-2023
|
36. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище Методологія використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у закладах освіти |
2021-2023
|
|
Інститут професійної освіти |
|
37. |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Теоретичні й методичні основи консультування з молодіж-ного підприємництва у закладах професійної (професійно-технічної) освіти |
2022-2024 |
|
Інститут обдарованої дитини |
|
38. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Теоретико-методологічні засади використання філософських методів пізнання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти |
2021-2023
|