Перелік прикладних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2022 рік
№ з/п |
Тема наукового дослідження, Напрям дослідження |
Термін виконання |
1 |
2 |
3 |
Інститут педагогіки |
||
1. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Технології компетентнісно орієнтованого навчання в початковій школі |
2020-2022 |
2. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методика компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів 5-6 класів гімназій |
2020-2022 |
3. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Науково-методичне забезпечення внутрішнього контролю та оцінювання якості освіти в закладах загальної середньої освіти |
2021-2023 |
4. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Науково-методичне забезпечення реалізації моделі багатомовної освіти в закладах загальної середньої освіти з навчанням мов корінних народів і національних меншин |
2021-2023 |
5. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Теоретико-методичні засади добору й застосування методів навчання української мови учнів гімназії та ліцею |
2021-2023 |
6. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Навчально-методичне забезпечення формування читацької грамотності учнів 5–6 класів гімназії у процесі вивчення української літератури |
2021-2023 |
7. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методичні засади і технології інтегрованого навчання історії в гімназії |
2021-2023 |
8. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методичні засади реаліза-ціїінтегрова-ного змісту навчання географії та економіки в курсах за вибором у гімназії і ліцеї |
2021-2023 |
9. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Навчально-методичне забезпечення реалізації фізичного складника змісту природничої галузі базової середньої освіти |
2021-2023 |
10. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення прикладної спрямованості навчання математики в гімназії |
2021-2023 |
11. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення прикладної спрямованості навчання інформатики в гімназії |
2021-2023 |
12. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення реалізації змісту технологічної освіти в гімназії |
2021-2023 |
13. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення інтеграції змісту природничої освітньої галузі в 5-6 класах |
2021-2023 |
14. |
Напрям: 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Теоретичні і методичні засади проєктування освітньо-розвивального середовища закладу загальної середньої освіти в умовах цифровізації суспільства |
2022-2024 |
15. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення навчання української мови учнів 5-6 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин в умовах багатомовної освіти |
2022-2024 |
16. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Формування природничо-наукової компетентності учнів гімназії в освітньому процесі з біології і хімії |
2022-2024 |
17. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення впровадження технології STEM-освіти в гімназії (розпочато із 1 лютого 2022) |
01.02.2022 - 2024 |
Інститут психології імені Г.С. Костюка |
|
|
18. |
15. Вікова психологія та фізіологія. Психофізіологічне забезпечення життєстійкості фахівців соціономічних професій |
2022-2024
|
19. |
16. Психологія розвитку особистості. Психологічні технології сприяння позитивному психічному здоров’ю особистості |
2022-2024
|
20. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Ціннісна підтримка розвитку обдарованої особистості в освітньому просторі |
2021-2023 |
21. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Діагностування адаптаційних розладів у суб’єктів освітнього простору |
2021-2023 |
22. |
Напрям 6. Дошкільна освіта Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи |
2021-2023 |
23. |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія Застосування психотерапевтичних технологій у наданні допомоги постраждалим з проявами посттравматичного стресового розладу |
2021-2023 |
|
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих |
|
24. |
9. Вища освіта.Обґрунтування змісту і методики проведення практики у закладах вищої педагогічної освіти |
2020-2022 |
25. |
18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Розвиток психологічної готовності педагогічного персоналу до професійної діяльності в умовах нової української школи |
2020-2022 |
Інститут проблем виховання |
|
|
26. |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Естетичне виховання учнівської молоді у віртуальному медіа просторі засобами художньої комунікації |
2022-2024 |
27. |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Виховання ціннісного ставлення до комунікацій у цифровому відкритому середовищі у дитячих громадських об’єднаннях, |
2022-2024 |
28. |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування соціально успішної особистості старшокласника у системі загальної середньої освіти |
2020-2022
|
29. |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Військово-патріотичне виховання учнів в умовах ідейно-світоглядної конфронтації |
2020 -2022
|
30. |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Аксіологічні засади формування екологічної компетентності школярів |
2020 -2022
|
31. |
11. Теорія і технологія виховання. Позашкільна освіта. Науково-методичне забезпечення інноваційного розвитку позашкільної освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» |
2021-2023 |
32. |
5. Дошкільна освіта. Цифрове середовище для забезпечення батьків дітей раннього та дошкільного віку дидактичними матеріалами (розпочато із 1 травня 2022) |
2022 - 2024 |
|
Інститут соціальної та політичної психології |
|
33. |
17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні умови підвищення ролі сім’ї як носія громадської думки щодо реформування освіти |
2022-2024 |
34. |
20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Регіональні особливості ідентифікації учнівської та студентської молоді як чинник державної освітньої політики |
2022-2024 |
35. |
17. Соціальна і політична психологія. Інноваційні психологічні засоби розвитку медіаосвіти в Україні |
2020-2022 |
36. |
20. Психологія національної безпеки і безпеки життєдіяльності. Психологічні чинники готовності індивідуальних і колективних суб’єктів до конструктивної поведінки у надзвичайних ситуаціях |
2020-2022 |
Інститут спеціальної педагогіки |
|
|
37. |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання.Особистісно-орієнтовані технології навчання та виховання дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями зору |
2021-2023 |
38. |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання.Науково-методичне забезпечення навчання дітей раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку |
2021-2023 |
39. |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта.Логодидактичні технології формування комунікативної компетентності дітей з особливими мовленнєвими потребами різних вікових груп |
2021-2023 |
Інститут цифровізації освіти |
|
|
40. |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методика використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень |
2021-2023 |
41. |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Розвиток інформаційно-цифрового навчального середовища української школи |
2020-2022 |
42. |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Проєктування і технологічне забезпечення функціонування відкритої Інтернет-платформи «Українська електронна енциклопедія освіти" |
2021-2023 |
Інститут професійної освіти |
|
|
43. |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні засади застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників |
2021-2023 |
44. |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Тенденції розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти |
2022-2024 |
45. |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні основи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної, аграрної галузей та сфери послуг в умовах змішаного навчання |
2022-2024 |
46. |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні засади впровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників будівельної, машинобудівної галузей, сфери обслуговування та громадського харчування |
2022-2024 |
47. |
3 Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методичні основи роз-роблення та застосування екоорієнтова-них педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікова-них робітників будівельної, аграрної галузей та сфери ресторанного господарства |
2020-2022 |
Інститут обдарованої дитини |
|
|
48. |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методичні засади інноваційних практик наукової освіти у регіональній мережі Центру ЮНЕСКО «Мала академія наук України» |
2020-2022 |
49. |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Теоретико-методичні засади діагностики чинників розвитку обдарованої особистості |
2021-2024 |
50. |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичні засади реалізації особистісного потенціалу обдарованих учнів у закладах спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2021-2024 |
51. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Форми і методи навчання обдарованої учнівської молоді в умовах реалізації STEM/STEАM освіти в закладах спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2021-2024 |
52. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення реалізації змісту спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2021-2024 |
Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи |
|
|
53. |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічні засади технологій супроводу дітей з особливими освітніми потребами у процесі їх соціальної інтеграції |
2020-2022 |
54. |
18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні основи психологічного супроводу реформування освіти в діяльності психологічної служби |
2020-2022 |
55. |
18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні засади створення безпечного освітнього середовища у закладі освіти в діяльності працівників психологічної служби |
2022-2024 |
ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського |
|
|
56. |
1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки. Педагогічна наука та освіта в особах, документах, бібліографії |
2020-2022 |
57. |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Бібліографічний та аналітичний супровід діяльності Національної академії педагогічних наук України щодо науково-методичного забезпечення модернізації та реформування освіти |
2020-2022 |
58. |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Інформаційні ресурси освітянських бібліотек у розвитку педагогіки, психології та освіти |
2020-2022 |