НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Професійна освіта: контекст євроінтеграційних процесів

Актуальність порівняльних досліджень у галузі професійної освіти і навчання обумовлена процесами реформування сучасної професійної (професійно-технічної) освіти в Україні, що їх спрямовано на забезпечення її якості. Особливу увагу зумовлює децентралізація управління та фінансування професійної (професійно-технічної) освіти, розвиток державно-приватного партнерства та взаємозв’язок із ринком праці. Доцільність вивчення політики професійної освіти і навчання у країнах ЄС зумовлена також входженням України до спільного європейського освітнього простору, що потребує синергії зусиль на наднаціональному на національному рівнях.

Науково-аналітичні матеріали «Професійна (професійно-технічна) освіта України в контексті євроінтеграційних процесів (порівняльний аналіз із країнами Європейського Союзу)» (автори: В. О. Радкевич, О. В. Бородієнко, С. Г. Кравець) є актуальним і своєчасним науковим продуктом співробітників Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, у якому представлено порівняльний аналіз особливостей європейської та національної політик у сфері професійної освіти, організаційних моделей систем і сучасних типів закладів професійної освіти в країнах Європейського Союзу та в Україні, освітніх програм професійної підготовки, європейських та національних підходів до забезпечення якості професійної освіти. Вагомими для розвитку національної системи освіти є запропоновані авторами інновації для вдосконалення системи професійної (професійно-технічної) освіти України.

Науково-аналітичні матеріали можуть стати цінним інформаційним підгрунтям для розробників державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, керівників та педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, працівників науково-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, підрозділів Державної служби зайнятості України, викладачів і студентів закладів вищої освіти, науковців, аспіранті, докторантів.

Рукопис науково-аналітичних матеріалів «Професійна (професійно-технічна) освіта України в контексті євроінтеграційних процесів (порівняльний аналіз із країнами Європейського Союзу)» містить цікаві й перспективні для української теорії і практики професійної освіти результати та може бути корисним не лише фахівцям, а й широкому колу читачів.

Наталія ПАЗЮРА,
завідувач кафедри авіаційної англійської мови
Національного авіаційного університету,
доктор педагогічних наук, професор


14:06 28.12.2020