НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Проєктна діяльність у системі профтехосвіти на часі

У сучасному світі глобалізація та стрімкий розвиток технологій змінюють усі сектори народного господарства з освітою включно. Відбувається модернізація матеріально-технічної бази закладів професійної (професійно-технічної) освіти, упровадження елементів дуальної форми здобуття освіти. Триває затвердження професійних стандартів та стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, розроблених на основі компетентнісного підходу. Налагодження державно-приватного партнерства та міжнародної діяльності приводить до утворення різноманітних виробничих об’єднань. Заклади професійної (професійно-технічної) освіти все частіше стають учасниками консорціумів, спрямованих на реалізацію проектів, а також самостійно ініціюють та успішно здійснюють проектну діяльність. Окрім того, виклики, з якими зіштовхуються випускники закладів освіти, зокрема у професійній сфері, вимагають підготовленості до здійснення проектної діяльності у всіх сферах функціонування суспільства як в Україні, так і в Європі та у світі в цілому. Виходячи з цього, практичний посібник «Проектна діяльність у системі професійної (професійно-технічної) освіти» авторського колективу В.О. Радкевич, О.В. Бородієнко, Л.П. Пуховська, О.А. Самойленко, О.П. Радкевич, Н.В. Базелюк є надзвичайно актуальним для розвитку проектної діяльності у закладах професійної (професійно-технічної) освіти України.

У посібнику представлено як аналіз українського та зарубіжного досвіду організації проектної діяльності, так і розглянуто організаційно-ресурсне забезпечення цієї діяльності у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Значну увагу приділено програмам розвитку закладів професійної (професійно-технічної) освіти в Україні, особливостям реалізації програм міжнародної співпраці Європейського Союзу через механізм інтернаціоналізації професійної (професійно-технічної) освіти України. Особливо цінним практичним надбанням є представлення авторами чіткого універсального алгоритму реалізації різноманітних проектів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти України.

 

Представлений практичний посібник є вагомим вкладом у розбудову теорії і практики професійної освіти, має прикладне значення для удосконалення освітніх та Інтеграційних процесів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти України.

Олена ЛОКШИНА,
завідувач відділу порівняльної педагогіки
 Інституту педагогіки НАПН України,
доктор педагогічних наук,
член-кореспондент НАПН України


14:04 26.11.2020