НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Звітна науково-практична конференція «Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал»

7 квітня в Інституті проблем виховання НАПН України відбулася звітна науково-практична конференція «Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал».

З вітальним словом виступила академік-секретар Відділення педагогіки та філософії освіти Президії НАПН України Ольга Сухомлинська. На пленарному засіданні доповідачі ґрунтовно розкрили проблеми:

  • концепції Я-центрованого духовно-розвивального виховання: парадигмальні ознаки (Іван Бех, директор Інституту проблем виховання НАПН України); 
  • сходження особистості до професії: теорія і практика (Олександр Мельник, заступник директора з наукової  роботи Інституту проблем виховання НАПН України);
  • виховання моральної самосвідомості школярів у сучасних умовах (Катерина Журба, провідний науковий співробітник лабораторії громадянського та морального виховання);
  • науково-методичне забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу (Олег Морін, старший науковий співробітник трудового виховання Інституту проблем виховання НАПН України);
  • формування сімейних цінностей у дітей шкільного віку у світлі нових соціокультурних умов. (Людмила Гончар, завідувач лабораторії виховання в сім’ї та закладах інтернатного типу);
  • проблеми і перспективи екологізації освітнього простору загальноосвітньої школи (Ольга Пруцакова, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти);
  • військово-патріотичне виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів у позакласній роботі (Олександр Остапенко, провідний науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя).

Своє бачення стану і перспектив процесу особистісного розвитку дітей та молоді в інноваційно орієнтованому освітньому середовищі учасники конференції висловили на п’ятьох секціях:

Секція 1. Теоретико-методологічні орієнтири досліджень сучасного виховного процесу.  Керівники секції: Оксана Комаровська, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Леся  Гуцан, завідувач лабораторії трудового виховання Інституту проблем виховання НАПН України.

Секція 2. Науково-теоретичне підґрунтя виховання особистості. Керівники секції: Тетяна Федорченко, головний науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя Інституту проблем виховання НАПН України; Людмила Гончар, завідувач лабораторії виховання в сім’ї та закладах інтернатного типу Інституту проблем виховання НАПН України.

Секція 3. Зміст і технології сучасного виховання дітей та учнівської молоді.

Керівники секції: Валерій Мачуський,завідувач лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Вікторія Маршицька, завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України.

Секція 4. Виховний процес у різних соціальних структурах.

Керівники секції:Тетяна Алєксєєнко, завідувач лабораторії соціальної педагогіки Інституту проблем виховання НАПН України; Тетяна Окушко, завідувач лабораторії громадянського та морального виховання Інституту проблем виховання НАПН України.

Секція 5.Виховний потенціал освітнього процесу.

Керівники секції:Олександр Остапенко, провідний науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя Інститут проблем виховання НАПН України; Ольга Пруцакова, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти.

Під час конференції було обговорено теоретичні аспекти сучасного виховного процесу, питання виховання ціннісних орієнтацій дітей та учнівської молоді у різних соціальних структурах, професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу та ін. У рамках заходу відбувся круглий стіл «Актуальні проблеми патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в сучасних умовах». При підбитті підсумків було узагальнено результати роботи секцій, а також  обговорено проект резолюції.


17:35 12.04.2016