На Колегії Міністерства освіти і науки України було заслухано доповідь завідувача відділу технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, к.пед.н., с.н.с. Світлани Литвинової «Про хід реалізації дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Хмарні сервіси в освіті», 2014-2017 н.р.» та наукового консультанта проекту, доктора технічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, директора ІІТЗН НАПН України Валерія Бикова.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.05.2014 № 629 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Хмарні сервіси в освіті» у загальноосвітніх навчальних закладах України» проведено відповідну роботу, за результатами якої слід зазначити таке.
Станом на 1 березня 2016 року у дослідно-експериментальній роботі взяли участь 32 загальноосвітні навчальні заклади з 13 областей України. У 2016 році планується розповсюдження досвіду ще на 5 областей України.
Учасники проекту: вчителів понад 520 осіб; учнів понад 5200 осіб.
За планом проекту було зроблено: розгорнуто хмаро орієнтовані середовища шкіл, проведено навчання вчителів і учнів.
У процесі реалізації проекту за допомогою хмарних сервісів було апробовано ряд технологій для:
- навчання (веб-квест, перевернуте навчання, корпоративна робота);
- управління (хмарна учительська, організація роботи класного керівника, організація роботи шкільного психолога, організація роботи заступника директора з навчально-виховної роботи);
- розвитку особистості учня (організація роботи учня під час підготовки робіт МАН, участь у міжнародних міжкультурних проектах).
У 2015 році було започатковано і проведено «Фестиваль педагогічних ідей з використання хмарних сервісів у навчально-виховному процесі», у якому взяли участь понад 150 педагогів України (10 з них було нагороджено Подяками компанії Майкрософт Україна).
Упровадження сервісу OneNote Classroom дало можливість забезпечити умови навчальної мобільності й неперервний навчально-виховний процес учням у період карантину (2016 року). За результатами аналізу навчальних досягнень учнів у перший день після карантину якість навчання досягла 70%.
Рівень компетентностей з комунікації, співпраці, кооперативної роботи, координації виконання домашніх завдань засобами хмарних сервісів збільшився на 40%.
Відповідно до програми та з метою методичного забезпечення учителів і науковців України було розроблено: два навчальні посібники (для учнів ЗНЗ та студентів ВНЗ), методичні рекомендації (для педагогів ЗНЗ та методистів ІППО) та дві монографії за результатами дослідження.
Особливу увагу Світлана Литвинова зосередила на досвіді використання хмарних сервісів навчальними закладами України, в яких активно використовують новітні технології: НВК № 240 «Соціум» (м. Київ), ЗОШ № 35 (м. Вінниця), СШ № 14 (м. Київ), гімназія № 1 (м. Херсон), СШ № 214, гімназія № 7 (м. Одеса), Дніпропетровський ліцей інформаційних технологій (м. Дніпропетровськ), гімназія «Оболонь» (м.Київ), Хмельницький НВК № 10 (м. Хмельницький), Летичівська гімназія № 1 (Хмельницька обл.).
Загалом впровадження результатів дослідно-експериментальної роботи дасть можливість забезпечити умови навчальної мобільності усіх суб′єктів навчання, запровадити змішане навчання, удосконалити організаційний і навчально-виховний процес ЗНЗ.
Члени колегії підкреслили важливість результатів дослідно-експериментальної роботи і рекомендували хмарні сервіси для впровадження у навчально-виховний процес та адміністративну роботу керівників загальноосвітніх навчальних закладів, з метою розвитку цифрової грамотності педагогів України в рамках неформальної освіти.
13:41 12.04.2016