26 лютого на Камерній сцені Театру імені І. Я. Франка відбулась знаменна подія – святкування 135-річчя Київської гімназії № 56 і презентація книги «Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу»(її підготували педагоги, методисти та учні гімназії у співдружності з науковцями Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України). У книзі розкрито життєтворчі засади герменевтики і наративу як інноваційної домінанти актуалізації та збагачення змісту середньої освіти, нової якості навчально-виховного процесу, спрямованого на плекання особистості-творця культури і проектувальника свого життя.
На святі не було наукових промов, проте і у вітаннях іменитих гостей свята, і у виступах талановитих учнів гімназії на наших очах відбувалось справжнє дослідження природи дитинства. Кожен виступ мав глибоке смислове підґрунтя: театралізована постановка відтворювала один з мотивів із однойменного твору П.Брейгеля, діти розповідали, як вони малюють музику, і показували, як можна жорсткими рухами танго асоціювати Малевича, і т.п. За дві години не можна було презентувати все, що вміють учні гімназії, проте з попередніх зустрічей психологи лабораторії когнітивної психології дізналися про значні здобутки створеного у гімназії Арт-бюро, керівницю якого Руслану Рудковську було запрошено осмислити досвід роботи Арт-бюро в контексті наукової психології.
Задум ініціаторів створення книги «Природа дитинства» Івана Єрмакова і Наталії Чепелєвої – поєднати в одному виданні і в одній парадигмі роздуми як науковців, так і педагогів-практиків – виявився плідним і конструктивним. А думки щодо цього самих гімназистів у 4 розділі книги зробило це багатовимірне дослідження особливо цінним. Дане видання – не перша співпраця Інституту з педагогами; Іван Єрмаков, натхненний ідеями психологічної герменевтики, у співдружності з лабораторією когнітивної психології, активно сприяють поширенню методів психологічної герменевтики і згуртуванню педагогічної спільноти навколо цих ідей.
17:37 11.03.2016