1 лютого 2016 року в Інституті психології імені Г.С.Костюка НАПН України відбувся семінар-тренінг з медіаграмотності «Інформаційне суспільство і особистість: як не потонути в інформаційному “дощі?»
Семінар-тренінг проведено в рамках реалізації проекту «Програма медіаграмотності для громадян», що виконується за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada), у партнерстві трьох організацій: Академія української преси, IREX та StopFake.
Організаторами семінару-тренінгу виступили адміністрація і лабораторії Інституту, наукова тематика яких тісно повязана із проблемою медіаграмотності (психодіагностики та науково-психологічної інформації, організаційної та соціальної психології, психології навчання імені І. О. Синиці).
Семінар-тренінг провела науковий співробітник лабораторії психодіагностики та науково-психологічної інформації Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України Світлана Бойко, яка пройшла підготовку як тренер на першому етапі реалізації проекту (підготовки тренерів для проекту). Керівником семінару-тренінгу та організатором активних дискусій під час його проведення виступила заступник директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків Інституту Людмила Карамушка.
Програма семінару-тренінгу включала кілька смислових блоків: 1) «Інформація та мас-медіа» (інформація та пропаганда; інформація та пропаганда у моєму медіапросторі; види пропаганди; медіа: види, використання, вплив, об’єктивність, журналістські стандарти; кому належать українські медіа; цензура, самоцензура, «джинса» та ін.); 2) «Маніпуляції та боротьба» (маніпуляції в медіа; фейк як один з механізмів інформаційної маніпуляції;інструменти перевірки достовірності інформації та ін.); 3) «Мова ненависті» (дегуманізація; стереотипи; образ ворога; ярлики ворожнечі щодо вимушених переселенців та ін.).
Тема семінару-тренінгу викликала значний інтерес у співробітників Інституту, про що свідчить, зокрема, той факт, що понад 50 наукових співробітників взяли в ньому активну участь. Окрім того, було обговорено перспективні напрями реалізації тренінгу-семінару (модифікація змісту тренінгу-семінару для різних професійних та вікових груп; посилення висвітлення окремих психологічних аспектів забезпечення медіаграмотності громадян, наприклад, які стосуються механізмів впливу стереотипів, маніпуляції; розробка та впровадження нових інтерактивних форм роботи з аудиторією та ін.). У процесі підведення підсумків семінару-тренінгу частина його учасників, окрім позитивної оцінки змісту семінару-тренінгу для підвищення власного рівня медіаграмотності, висловили бажання надалі працювати у цьому напрямі.
17:41 04.02.2016