НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
ІХ Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології»

На базі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка 21-23 жовтня проведено щорічну ІХ Міжнародну науково-практичну конференцію «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології», співорганізаторами якої були Відділення вищої освіти НАПН України та Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова.

Підготовкою конференції опікувався ініціатор її заснування як циклічної і модератор Микола Миколайович Левшин, світлій пам’яті якого й було присвячено даний захід. Координацію та забезпечення роботи конференції здійснював Організаційний комітет, до складу якого входили академіки й члени-кореспонденти Відділення вищої освіти НАПН України, наукові працівники Інституту вищої освіти НАПН України, науково-педагогічні працівники Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Участь у заході взяли науковці з різних вишів України, Польщі, Казахстану, Азербайджану, Грузії, Узбекистану, Туреччини.

Робота конференції розпочалась 21 жовтня з наукового семінару в Чемеровецькій школі Чемеровецького району Хмельницької області за темою «Закон України «Про вищу освіту: реалії та перспективи імплементації» з участю вчених НАПН України, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.

Другий день конференції відбувся у центральному корпусі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Пленарне засідання  вітальним словом розпочав проректор із наукової роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Іван Конет. Ректор Національного педагогічного університету iменi М.П. Драгоманова, академік НАПН України Віктор Андрущенко ознайомив науковців із напрямами розвитку вищої освіти з опорою на європейську стратегію та новітню аксіологічну платформу освіти, модернізацією змісту освіти на основі принципу демократії, розгортання її у тісній взаємодії з розвитком наукових досліджень.

Особливу увагу і значний резонанс викликала доповідь Володимира Євтуха, директора Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, який розкрив специфіку контекстуального навчання як стратегії формування магістерських програм в університетах. Продовжив пленарне засідання Микола Євтух, академік-секретар Відділення вищої освіти НАПН України. Разом із докторантом Інституту вищої освіти НАПН України Наталією Терентьєвою він ознайомив присутніх з ідею лідерства в освіті з позиції можливого лідерства країни у глобалізованому світі через рівень розвитку людського капіталу як інтеграційного показника, що визначає внутрішні можливості країни щодо продукування знань та його використання у промисловому і суспільному розвитку; нові відносини між країнами, які продукують знання, і країнами, що мають їх дефіцит.

Завершив вступну частину пленарного засідання конференції директор інституту політології та права НПУ імені М.П. Драгоманова Богдан Андрусишин, який проаналізував проблеми викладання шкільного курсу правознавства в сучасній загальноосвітній школі. Проректор з наукової роботи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Григорій Торбін  розкрив актуальну проблему оцінювання дисертаційних досліджень: наукометричний та експертно оціночний підхід.

         На секційних засіданнях було представлено доповіді, щоі стали віддзеркаленням найважливіших актуальних проблем методології, теорії та технологій педагогіки сучасної вищої школи. Тематика доповідей відзначалася глибиною та важливістю поставлених проблем: співвідношення філософії освіти та педагогіки вищої школи, проблеми імплементації нового Закону України «Про вищу освіту» у діяльність вищих навчальних закладів; уточнення предмету, обґрунтування  змісту, умов здійснення компетентнісного підходу; виокремлення інноваційних чинників розвитку; конструювання педагогічних систем вищої освіти; результати досліджень щодо реалізації технологічного підходу у вищій освіті та надання їй особистісно зорієнтованої спрямованості; психологічна педагогіка як теорія і практика розвитку педагогічної майстерності; зарубіжний досвід упровадження контекстно-професійної підготовки фахівця; педагогічна аксіологія та аксіопедагогіка як субдисципліни педагогічної науки; інформаційні технології у навчальному процесі вищого навчального закладу.

У конференції взяли участь близько 300 учасників з різних типів та профільних структур вищих навчальних закладів України та зарубіжжя.

На підсумковому пленарному засіданні було відзначено високий рівень проведення ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології»,  підбито підсумки пленарного та секційних засідань і прийнято рекомендації, в яких відображено позиції учасників.

Прес-служба НАПН України
14:12 10.11.2015