НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Педагогічна компаративістика 2015

11 червня в Інституті педагогіки відбувся VІ Всеукраїнський науково-практичний семінар «Педагогічна компаративістика 2015: трансформації в освіті зарубіжжя та український контекст». Семінар організував відділ порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України в рамках НДР «Трансформаційні процеси у шкільній освіти країн ЄС та США» (2015 – 2015) за підтримки партнерів: Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України, Інституту обдарованої дитини НАПН України, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, а також Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя.

 У заході взяло участь понад 100 учасників з багатьох регіонів України, серед яких представники шкіл компаративістики з  Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка; Тернопільського національного економічного університету, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Львівського національного університету, Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, Маріупольського державного університету, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Національного університету «Києво-Могилянська академія» та інших закладів освіти. Цьогорічною інновацією стало встановлення on-line зв’язку з регіонами.

Із вітальним словом до учасників семінару звернувся директор Інституту педагогіки НАПН України Олег Топузов, який наголосив на важливості порівняльних досліджень для модернізації національної педагогічної теорії і освітньої практики та солідного внеску відділу порівняльної педагогіки Інституту у цей процес.

На пленарному засіданні з доповідями виступили: академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України Ольга Сухомлинська («Порівняльні зарубіжні дослідження крізь призму історико-педагогічних підходів»), гол.н.с. лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України Людмила Пуховська («Особливості порівняльних досліджень у сфері професійної освіти і навчання в Європі»), професор кафедри іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Оксана Заболотна («Проблеми класифікації досліджень освіти зарубіжжя»), декан факультету іноземних мов Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Світлана Тезікова («Міжнародний проект: порівняльне дослідження, реформи в освіті, професійний розвиток»).

Доктор педагогічних наук, завідувач відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України Олена Локшина презентувала нові видання з порівняльної педагогіки. Це – колективна монографія відділу порівняльної педагогіки «Світоглядний потенціал шкільної гуманітарної освіти в країнах ЄС та США» (2014, «Педагогічна думка), хрестоматія «Порівняльна педагогіка: світоглядні орієнтири українських компаративістів» (2015, «Педагогічна думка); посібник «Порівняльна педагогіка» авторства М.М.Чепіль (2014, «Академвидав»); збірник тез семінару «Педагогічна компаративістика 2015» («Педагогічна думка»).

Світлана Чуканова, координатор Американської бібліотеки імені В. Китастого у НаУКМА представила електронні ресурси бібліотеки НаУКМА на допомогу дослідникам з компаративістики, а Світлана Зозуля, вчений секретар відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського – ресурси Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського.

На секційних засіданнях відбулася широка дискусія учасників семінару з питань, порушених на пленарному засіданні, обговорення перспектив подальшої співпраці спільноти українських компаративістів. За результатами обговорення прийнято резолюцію.


РЕЗОЛЮЦІЯ

VI Всеукраїнського науково-практичного семінару

ПЕДАГОГІЧНА КОМПАРАТИВІСТИКА-2015:

трансформації в освіті зарубіжжя та український контекст

 

ПРО ІНТЕНСИФІКАЦІЮ СПІВРОБІТНИЦТВА УКРАЇНСЬКИХ ПЕДАГОГІВ-КОМПАРАТИВІСТІВ

VIВсеукраїнський науково-практичний семінар «Педагогічна компаративістика-2015: трансформації в освіті зарубіжжя та український контекст», який відбувся 11 червня 2015 року у м. Києві під патронатом відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України у партнерстві з Інститутом обдарованої дитини НАПН України, Інститутом педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України, Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Інститутом професійно-технічної освіти НАПН України, Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини, Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка, Ніжинським державним університетом імені Миколи Гоголя, став помітною подією в освітньому просторі України. Його учасниками стали 110 осіб з багатьох областей України.

Одноголосно визнаючи нагальність порівняльно-педагогічних досліджень для розбудови національної освіти,

позитивно оцінюючи зусилля усіх партнерів з проведення щорічного науково-практичного семінару «Педагогічна компаративістика»,

із задоволенням відмічаючи спільність поглядів учасників семінару на важливість кооперації в умовах глобалізації,

учасники семінару рекомендують:

продовжити розвивати платформу для збагачення думками і досвідом у форматі щорічного науково-практичного семінару «Педагогічна компаративістика»;

активізувати взаємодію партнерів-організаторів семінару «Педагогічна компаративістика»  в аспекті проведення спільних заходів, започаткування міжінституційних рад/проектів, наукове співробітництво, консультації;

розширити географію учасників семінару, долучивши регіони України, які ще не беруть участь у семінарі, хоча активно проводять дослідження з порівняльної педагогіки, як і зарубіжних учених-компаративістів;

інтенсифікувати екстраполяцію позитивного зарубіжного досвіду у педагогічну теорію та освітню практику України шляхом посилення співпраці з науковцями, викладачами, студентами, аспірантами, розробниками освітньої політики, управлінцями;

сприяти інтеграції національної порівняльної педагогіки у зарубіжний науковий простір порівняльно-педагогічної освіти.

11 червня 2015 року                                                                             м. Київ, УКРАЇНА

Прес-служба НАПН України
12:51 12.06.2015