19 травня 2015 року о 14-00 в приміщенні Інституту обдарованої дитини НАПН України (м.Київ, вул. Артема, 52-д, 5 поверх, к.508) відбулося урочисте оголошення результатів та нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу загальноосвітніх навчальних закладів по роботі з обдарованими дітьми "Школа – джерело талантів".
Конкурс було започатковано Інститутом обдарованої дитини НАПН України для середніх навчальних закладів з метою створення розвиненої всеукраїнської мережі закладів освіти по роботі з обдарованими дітьми, підвищення ролі та статусу творчих педагогічних колективів та закладів в суспільстві.
Цілі та завдання конкурсу:
- пошук, виявлення та методична підтримка педагогічних методів, засобів і форм навчання, адекватних розвитку сучасних технологій шкільних закладів освіти щодо роботі з обдарованими дітьми;
- оцінка кваліфікації професійних кадрів по роботі з обдарованими дітьми в закладах освіти;
- оцінка стану програмно-методичної бази навчальних закладів щодо роботи з обдарованими дітьми;
- оцінка сприятливих умов для розвитку обдарованих дітей;
- підвищення престижу закладів освіти, мотивації до використання сучасних засобів та форм навчання в практиці при роботі з обдарованими;
- створення всеукраїнського Реєстру сучасних освітніх закладів щодо роботи з обдарованими;
- визначення тенденцій розвитку сучасних освітніх закладів;
- створення інноваційного простору, об′єднуючого заклади освіти, які працюють з обдарованою та талановитою молоддю.
За результатами конкурсу було зроблено аналітичний та статістичний аналіз та отримані наступні результати:
Кількість зареєстрованих на конкурс заявок – 128;
Заявки, відібрані Оргкомітетом після формального аналізу кількісних та якісних показників – 116;
Заявки - фіналісти, відмічені експертним фаховим журі після змістовного аналізу кількісних та якісних показників стану методико-програмної бази щодо роботи з обдарованими дітьми - 42;
Кількість переможців конкурсу - 6.
З них по регіонах:
Миколаївська -14
Дніпропетровська -12
Черкаська -12
Запорізька- 10
Полтавська - 8
Харківська - 6
Херсонська - 6
Луганська - 5
Рівненська - 5
Тернопільська - 5
Закарпатська - 4
Одеська - 4
Хмельницька - 4
Вінницька - 3
Волинська - 3
Донецька -3
Київ - 3
Житомирська - 2
Київська - 2
Сумська - 2
Івано-Франківська - 1
Кіровоградська - 1
Показник за місцем розташування:
Місто – 69; Селище міського типу - 43; Село - 16
Участь навчальних закладів – учасників конкурсу у програмах по роботі з обдарованими дітьми (в т.ч, в експериментальних програмах), 2013-2014 н.р.:
- Програми міжнародні – 35;
- Програми НАПН України – 12;
- Програми МОН України – 47;
- Програми обласні – 74;
- Програми районні – 59.
Розподіл показників за видами інтелекту (згідно теорії множинного інтелекту Ховарда Гарднера) . Загальна кількість учнів 60146 % складова
- Вербально-лінгвістичний інтелект - Гуртки юних поетів та прозаїків, студії майбутніх журналістів тощо. - 3.92
- Логіко-математичний інтелект - Студії юних програмістів, осередки малої академії наук, наукові он-лайн товариства, гуртки юних математиків, фізиків, хіміків тощо. - 8.59
- Візуально-просторовий інтелект - Студії художньо-естетичної творчості. Гуртки стендового об’ємного моделювання (юні архітектори та дизайнери) гуртки технічного моделювання: радіо, судно, авто, аеро тощо). - 8.73
- Музичний інтелект - Вокальні та хорові колективи, гуртки юних музикантів, музикознавців та композиторів… - 16.67
- Тілесно кінестетичний інтелект - Танцювальні колективи різних жанрів, естрадно-циркові студії, спортивні секції. - 20.75
- Емоційний інтелект – Школи лідерства, скаути та пластуни, волонтерські організації, Гуртки юних філософів, секції з вивчення релігій тощо. - 2.61
- Натуралістичний інтелект - Еколого-натуралістичні центри тощо. 116 шкіл – 3.22
Кількість вчителів-переможців професійних конкурсів (2013-2014 н.р. у % співвідношенні від загальної кількості вчителів шкіл-учасників конкурсу - 5618):
- міжнародних заходів – 0,97%
- всеукраїнських заходів – 2,9%
- обласних заходів – 1,71%
Кількість вчителів, які протягом 2013-2014 навчального року, були учасниками тематичних конференцій, науково-методичних семінарів, виставок-фестивалів, круглих столів тощо по роботі з обдарованими дітьми (у % співвідношенні від загальної кількості вчителів шкіл-учасників конкурсу):
- Міжнародного рівня – 1,76%
- Всеукраїнського рівня – 9,44%
- Обласного рівня – 13,01%
Кількість вчителів – авторів тематичних публікацій з питання роботи з обдарованими дітьми (за останні п’ять років у % співвідношенні від загальної кількості вчителів шкіл-учасників конкурсу) – 14,2%
Переможці Всеукраїнського конкурсу-рейтингу загальноосвітніх навчальних закладів “Школа – джерело талантів”
І МІСЦЕ та сертифікат 1 категорії -
Миколаївська гімназія №2 Миколаївської міської ради Миколаївської області
ІІ МІСЦЕ та сертифікат 2 категорії –
Запорізька гімназія №6 Запорізької міської ради Запорізької області
Рожнівський навчально-виховний комплекс «Гуцульщина» ім. Ф.Погребенника Національного університету «Києво-Могилянська академія» Косівської районної ради Івано-Франківської області
ІІІ МІСЦЕ та сертифікат 3 категорії –
Виноградівська гімназія Виноградівської районної ради в Закарпатській області
Ковалівський НВК "Загальноосвітня школа I-III ступенів дошкільний навчальний заклад" Драбівської районної ради Черкаської області
Солоницівська гімназія № 3 Дергачівської районної ради Харківської області
13:31 21.05.2015