
«Маємо рухатись у бік створення сучасного змісту освіти», — наголосив
президент НАПН України, aкадемік Василь Кремень під
час презентації тематичної науково-аналітичної доповіді, що відбулася учора у
Національній академії педагогічних наук. Доповідь «Про зміст загальної середньої освіти» підготувала низка
академічних установ (зокрема, інститути педагогіки, психології та проблем
виховання). Фахівці НАПН здійснили психолого-педагогічний аналіз змісту
освіти, визначеного у чинних державних освітніх стандартах, деталізованого у
навчальних програмах і реалізованого у підручниках для середньої школи. В ній досі діє принцип «вивчив і забув». Замість того, щоб примушувати
дітей механічно ретранслювати певний обсяг знань, фахівці НАПН пропонують
ширше застосовувати компетентнісний підхід до освітнього процесу. Це означає,
що учень передовсім має навчитись застосовувати здобуті навички — спочатку
при виконанні завдань на уроці, а потім — і поза школою, у повсякденному
житті. Саме цей принцип повинен лежати в основі нових освітніх стандартів,
навчальних програм і підручників. Матеріали доповіді спрямували до адміністрації Президента, уряду, МОН та
профільного комітету Верховної Ради. Надані вченими рекомендації, за словами
Василя Кременя, можуть бути використані розробниками нового рамкового закону
про освіту. — Доповідь має знайти втілення у нормативних документах, підручниках для
середньої школи, у державних освітніх стандартах, у навчальних програмах, —
наголосив один із керівників проекту академік НАПН Олександр Ляшенко. За його словами, МОН розпочало роботу з розвантаження навчальних програм
для середньої школи, тож тут напрацювання вчених теж стануть у пригоді. Особливо «зарозумілими», такими, що не відповідають віковим особливостям
дитини, виглядають програми і підручники для молодших школярів. Зокрема,
вчені проаналізували вимоги до знань з української мови. Вони вважають
завчасним вивчення у другому класі складного речення та радять переглянути
перелік слів, які мають засвоїти молодші школярі (знати, що вони означають,
як пишуться та вимовляються). Ганна Луканська Фото Сергія Ковальчука |
На знімку: Василь
Кремень, президент НАПН України (праворуч) та Олександр Ляшенко,
академік-секретар відділення загальної середньої освіти НАПН України —
керівник робочої групи. |
13:43 26.02.2015