НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Питання модернізації змісту навчання на курсах підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників розглянуто на засіданні науково-методичної ради Університету менеджменту освіти

У 2015 році науково-методична рада Університету менеджменту освіти НАПН України, до складу якої входять керівники з шести обласних закладів ППО – членів Консорціуму закладів післядипломної освіти, розпочала свою роботу з розгляду питань модернізації змісту навчання на курсах підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників. 15 січня 2015 року на розширеному засіданні ради під головуванням першого проректора – проректора з наукової та науково-методичної роботи, доктора педагогічних наук, професора Чернишової Євгенії Родіонівни розглянуто питання «Науково-методичні вимоги до відбору змісту навчання на курсах підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників». Директор ЦІППО, член-кореспондент НАПН України, професор Степко Михайло Филимонович зазначив, що сьогодні вимоги суспільства до якості освіти і педагогічного професіоналізму визначають спрямованість підвищення кваліфікації педагогів на постійний розвиток професійних компетентностей та інноваційний розвиток. Навчальний процес у системі неперервної ППО як за змістом, так і за характером має співвідноситись з динамічністю, активністю суспільного розвитку та його запитами. У ЦІППО добір змісту підвищення кваліфікації кадрів освіти здійснюється на основі результатів науково-дослідницької роботи колективів кафедр у межах загальноінститутської теми «Модернізація системи післядипломної педагогічної освіти в умовах соціальних трансформацій». У змісті підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних кадрів передбачено розгляд проблем імплементації Закону України «Про вищу освіту», автономії та конкурентоспроможності навчального закладу, економічного середовища розвитку освіти в умовах євроінтеграції та інноваційно-інвестиційних факторів її зростання в умовах регіону, освітнього консалтингу, бенчмаркінгу, маркетингових комунікацій в освіті, оптимізації професійної та персональної діяльності керівника навчального закладу в умовах соціальних трансформацій, психологічної допомоги особистості в кризовій ситуації тощо. Під час зацікавленої конструктивної дискусії на засіданні ради запропоновано понад 10-ти заходів, зокрема,. щодо оновлення загальноуніверситетських нормативно-правових актів.

Також на засіданні розглянуто питання про започаткування проекту Науково-методичного центру Університету «Віртуальна лабораторія «Науково-освітній кластер як форма соціального партнерства освіти, науки і виробничої сфери», створення якого ініціював Науково-методичний центр. Директор НМЦ, кандидат педагогічних наук Любченко Надія Василівна зазначила, що в умовах глобалізації як ключового фактору сучасної економіки найефективнішою формою економічного росту успішних соціально-економічних систем є формування багатоаспектних формувань – кластерів. Вона запропонувала започаткування проекту та висвітлила питання його концептуальної ідеї, мети, завдань, етапів впровадження, очікуваних результатів. Члени науково-методичної ради зазначили, що проект має оригінальну концептуальну ідею про організацію дослідження у форматі віртуальної лабораторії, що сприятиме розробленню проектів нормативно-правової бази про кластерні механізми управління в освітній галузі, формуванню науково-освітнього кластеру на базі Університету менеджменту освіти.

За словами Президента НАПН Василя Григоровича Кременя, «якісна освіта – це відкрита освіта, здатна до самовдосконалення, неперервної модернізації та інновацій, потенційно спроможна на відповіді, адекватні цивілізаційним викликам». Підсумки засідання науково-методичної ради Університету менеджменту освіти засвідчили саме позицію відкритості та цілеспрямованих колективних дій працівників Університету заради розвитку освітньої галузі.

 


10:18 20.02.2015