
У 2015 році науково-методична рада Університету менеджменту освіти НАПН
України, до складу якої входять керівники з шести обласних закладів ППО –
членів Консорціуму закладів післядипломної освіти, розпочала свою роботу з
розгляду питань модернізації змісту навчання на курсах підвищення кваліфікації
керівних та педагогічних працівників. 15
січня 2015 року на розширеному засіданні ради під головуванням першого
проректора – проректора з наукової та науково-методичної роботи, доктора
педагогічних наук, професора Чернишової Євгенії Родіонівни розглянуто питання
«Науково-методичні вимоги до відбору змісту навчання на курсах підвищення
кваліфікації керівних та педагогічних працівників». Директор ЦІППО,
член-кореспондент НАПН України, професор Степко Михайло Филимонович зазначив, що сьогодні вимоги суспільства до якості освіти і педагогічного професіоналізму
визначають спрямованість підвищення кваліфікації педагогів на постійний
розвиток професійних компетентностей та інноваційний розвиток. Навчальний
процес у системі неперервної ППО як за змістом, так і за характером має співвідноситись
з динамічністю, активністю суспільного розвитку та його запитами. У ЦІППО добір
змісту підвищення кваліфікації кадрів освіти здійснюється на основі результатів
науково-дослідницької роботи колективів кафедр у межах загальноінститутської
теми «Модернізація системи післядипломної педагогічної освіти в умовах
соціальних трансформацій». У змісті підвищення кваліфікації керівних,
педагогічних і науково-педагогічних кадрів передбачено розгляд проблем
імплементації Закону України «Про вищу освіту», автономії та
конкурентоспроможності навчального закладу, економічного середовища розвитку
освіти в умовах євроінтеграції та інноваційно-інвестиційних факторів її
зростання в умовах регіону, освітнього консалтингу, бенчмаркінгу, маркетингових
комунікацій в освіті, оптимізації професійної та персональної діяльності
керівника навчального закладу в умовах соціальних трансформацій, психологічної
допомоги особистості в кризовій ситуації тощо. Під час зацікавленої конструктивної дискусії на засіданні ради запропоновано
понад 10-ти заходів, зокрема,. щодо оновлення загальноуніверситетських
нормативно-правових актів.
Також на засіданні розглянуто
питання про започаткування проекту Науково-методичного центру Університету
«Віртуальна лабораторія «Науково-освітній кластер як форма соціального
партнерства освіти, науки і виробничої сфери», створення якого ініціював
Науково-методичний центр. Директор НМЦ,
кандидат педагогічних наук Любченко Надія Василівна зазначила,
що в умовах глобалізації як ключового фактору сучасної
економіки найефективнішою формою економічного росту успішних
соціально-економічних систем є формування багатоаспектних формувань – кластерів.
Вона запропонувала започаткування проекту та висвітлила питання його
концептуальної ідеї, мети, завдань, етапів впровадження, очікуваних
результатів. Члени науково-методичної ради зазначили, що проект має оригінальну
концептуальну ідею про організацію дослідження у форматі віртуальної
лабораторії, що сприятиме розробленню проектів нормативно-правової бази про
кластерні механізми управління в освітній галузі, формуванню науково-освітнього
кластеру на базі Університету менеджменту освіти.
За словами Президента
НАПН Василя Григоровича Кременя, «якісна освіта – це відкрита освіта, здатна до
самовдосконалення, неперервної модернізації та інновацій, потенційно спроможна
на відповіді, адекватні цивілізаційним викликам». Підсумки засідання
науково-методичної ради Університету менеджменту освіти засвідчили саме позицію
відкритості та цілеспрямованих колективних дій працівників Університету заради
розвитку освітньої галузі.
10:18 20.02.2015