
26 червня у залі Президії НАПН України відбулася IV Всеукраїнська науково-практична конференція «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти» підсумковий захід чотирирічної дослідної роботи науковців ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Співорганізатори конференції – Міністерство освіти і науки України, War Child Alliance (Нідерланди), Український інститут розвитку освіти, Інститут модернізації змісту освіти, ГО Центр освітніх ініціатив «Толока», ГО «УСПІХ», Центр професійного зростання «PsyUpgrade».
Загальна кількість зареєстрованих учасників 338 осіб, із них 45 взяли участь очно, інші – дистанційно. Учасники – майже з усіх регіонів України, що засвідчує актуальність конференції.
Конференцію відкрив ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти», професор Микола Кириченко, наголосивши на важливості партнерства та спільного пошуку смислів у трагічні для країни часи, зокрема подякував партнерам, завдяки яким ця подія стала можливою.
Учасників конференції привітав академік-секретар відділення вищої освіти НАПН України Петро Саух, наголосивши на актуальності події та важливості осмислення змін у професійному розвитку фахівців в умовах глибоких суспільних трансформацій.
У промові, зверненій до учасників конференції, Микола Кириченко зазначив: «Сучасний педагог – це не лише носій знань, передусім – архітектор середовища, модератор процесів, суб’єкт змін. Ми створили простір, де живий досвід взаємодіє з науковою думкою. Тому формат конференції – наш усвідомлений вибір: не формальність, а співтворення».
Відбулося урочисте підписання Договору про співпрацю між Університетом менеджменту освіти і Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва (директор Аліна Рогова), та Меморандум про співпрацю між Університетом менеджменту освіти і Комунальним закладом Київської обласної ради «Київський обласний центр підготовки населення до національного спротиву» (директор Володимир Авдєєнко).
У межах заходу відбулося розповсюдження методичного посібника «Вивчаю не чекаю» від партнерів War Child Alliance. Від імені Фонду передала книги директор Центру післядипломної освіти, тренер проєкту «Вивчаю не чекаю» Ольга Просіна.
Напрями роботи конференції:
- Сучасні концепції професійного розвитку (обговорено нові моделі неперервної освіти, роль відкритих освітніх середовищ, досвід створення центрів професійного зростання та кращі кейси підтримки педагогів).
- Цифрові рішення для освіти (представлено практики впровадження штучного інтелекту, цифрових платформ, кібергігієни, а також досвід адаптації цифрових інструментів у формальній і неформальній освіті).
- Психолого-педагогічна підтримка педагогів (питання емоційного благополуччя освітян, зокрема у контексті викликів воєнного часу).
- Інклюзивна освіта (розглянуто нові підходи до соціальної інклюзії у ЗВО, підтримки дітей з ООП, формування інклюзивних спільнот).
- Кроссекторальне партнерство (презентовано моделі співпраці освіти, громади, бізнесу й громадських організацій задля стійкого розвитку, національного спротиву та інноваційного управління).
Конференція відбулася у змішаному форматі: очно, онлайн, майстер-класи, відео- і постер-презентації. Мета конференції – ініціювати нові професійні діалоги, адже лише у взаємодії та взаємній підтримці можлива якісна трансформація української освіти.
Наразі триває завершальний етап подання та обговорення пропозицій до резолюції. Офіційне ухвалення відбудеться в дистанційному форматі. Матеріали конференції частково вже представлені на сайті конференції, решту додано протягом тижня. Також до 1 серпня триватиме прийом рукописів та рецензування матеріалів до колективної наукової монографії за підсумками конференції.
11:32 30.06.2025