
30 травня відбулося спільне засідання Президії НАПН України і Комітету педагогічних наук Польської академії наук «Навчання українських дітей в Польщі та Україні під час війни: виклики, адаптація, підтримка».
Зі вступним словом виступив президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАН України, академік НАПН України Василь Кремень.
Від Комітету педагогічних наук Польської академії наук зі вступним словом виступила Голова КПН ПАН Агнєшка Цибал-Міхальська.
Питання, що було обговорено на спільному засіданні, висвітлено доповідачами з обох сторін.
З доповіддю «Навчання українських дітей в Україні під час війни: виклики, адаптація, підтримка» заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН УкраїниМикола Головко. З польської сторони з доповіддю «Тимчасові освітні рішення – постійні освітні виклики: «невидима» українська школа в Польщі» виступив доктор хабілітований, професор надзвичайний, викладач Нижньосілезького університету у Вроцлаві, педагог, політолог, співзасновник дослідницької мережі EMCE, член Вроцлавської Ради освіти Павел Рудніцький.
З інформацією про Всесвітній день дитини (лютий 2025 р., Ватикан) виступив учасник панелі «Право дитини на вільний час і дозвілля»; канцлер Міжнародного Капітула Ордену Посмішки, член комітету педагогічних наук Польської академії наук, доктор Марек Міхалак.
З інформаційними повідомленнями виступили науковці Інституту педагогіки НАПН України – доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Наталія Богданець-Білоскаленко («Науково- методична співпраця українських та польських педагогів»), доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Тетяна Алєксєєнко («Труднощі й втрати у навчанні учнів шкіл України в умовах війни»).
Дискусія, що слідувала за доповідями, містила численні запитання й відповіді обох сторін. Треба зауважити, що обговорювана проблематика поступово вийшла за межі окресленої теми. Польським науковцям було цікаво багато питань: від співпраці Національної академії педагогічних наук України і Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, Міністерства освіти і науки України до особливостей Нової української школи і спеціальної освіти в Україні.
На завершення засідання ухвалено Постанову спільного засідання Президії Національної академії педагогічних наук України і Комітету педагогічних наук Польської академії наук.
15:42 30.05.2025