НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
У Верховній Раді України обговорили проблеми дітей з порушеннями психофізичного розвитку

4 червня відбулися парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

Комітет Верховної Ради України з питань науки та освіти до обговорення питання запросив понад 500 учасників із більш ніж 50 інституцій з України та зарубіжжя. На слухання прийшли представники міністерств, керівники шкіл, працівників навчальних закладів і центрів, профільних установ, громадських організацій, профспілок, науковців, експертів. У заході взяли участь представники Національної академії педагогічних наук України, зокрема, її керівники: президент Василь Кремень і віце-президент Андрій Гуржій. Про досягнення й існуючі проблеми в  освіті дітей з порушеннями психофізичного розвитку  зібрання поінформував директор Інституту спеціальної педагогіки НАПН України В’ячеслав Засенко.

Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки та освіти Лілія Гриневич відзначила, що необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами.«Наша мета – створити систему освіти, що дасть змогу особливо ставитися до кожної дитини», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження інклюзивної моделі освіти.  Голова профільного Комітету акцентувала увагу на більш якісній підготовці педагогів для дітей з особливими освітніми потребами. Адже на сьогодні майже 70 % педагогів говорять, що вони не готові або не бажають працювати з особливими дітьми в звичайних класах.

В українському суспільстві формується нова філософія державної політики щодо дітей з особливими освітніми потребами. Про роботу Міністерства освіти і науки України в цій сфері доповів міністр Сергій Квіт.За його словами,діти не повинні зазнавати будь-якої дискримінації через проблеми свого розвитку. Фундаментальним принципом освіти дітей з особливими потребами є створення умов для кожної дитини, які дають змогу почуватися їй повноправним і поважним громадянином, цінною та захищеною особистістю.Як підкреслив Сергій Квіт, оптимальним сьогодні є шлях реалізації та поширення моделі інтегрованого та інклюзивного навчання.

Як повідомив міністр, сьогодні разом з Національною академією педагогічних наук України розроблено проект нового положення про психолого-медико-педагогічні консультації. Відбувається його громадське обговорення. «Головне в цьому документі - консультації не мають права направляти дитину до навчального закладу будь-якого типу. Право вибору навчального закладу мають винятково батьки», - зазначив Сергій Квіт.

Всі учасники слухань, виступаючи у залі Парламенту, наголошували на необхідності систематизації й удосконалення всіх норм, які регулюють статус дітей з обмеженими можливостями.За підсумками виступів і пропозицій прийнято рекомендації, які буде подано на затвердження до Верховної Ради України.

 

Прес-служба НАПН України
17:17 06.06.2014