НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Співпраця Інституту професійної освіти НАПН України з Сілезькою академією (Республіка Польща)

Налагодження продуктивного міжнародного співробітництва з закладами освіти країн Європейського Союзу нині визнається одним із найвагоміших критеріїв оцінювання діяльності наукових установ. Реалізуючи завдання євроінтеграції, Інститут професійної освіти Національної академії педагогічних наук України активно продовжує співпрацю з Сілезькою академією. Цьогоріч наукова установа вже втретє поспіль стала співорганізатором VІІ Міжнародної наукової конференції «Цифрова економіка та інформаційне суспільство», що відбулася 9–10 квітня 2025 року в змішаному форматі, з використанням платформи Zoom.

Серед постійних співорганізаторів також: Академія прикладних наук – Вища школа управління і адміністрації в Ополє (Польща); Братиславський університет економіки і менеджменту (Словаччина); Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України (Україна); Азербайджанський державний економічний університет (Азербайджан); Інститут дослідження просторового розвитку (Україна).

Від Інституту професійної освіти НАПН України з вітальним словом до учасників заходу звернувся доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Микола Пригодій, зактуалізувавши значущість цифровізації для суспільного прогресивного розвитку людства. Наукові результати щодо консультування майбутніх фахівців з питань кар’єрного розвитку й підприємницької діяльності презентував у доповіді доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу виховання і професійної кар’єри Інституту професійної освіти НАПН України Валерій Орлов. Доктор педагогічних наук, професор, провідний науковий співробітник відділу виховання і професійної кар’єри Людмила Базиль узагальнила основні напрями функціонування центрів консультування з професійної кар’єри в умовах російсько-української війни: допомога вимушеним переселенцям і ветеранам; перекваліфікація й перенавчання; сприяння розвитку підприємництва; партнерство з роботодавцями та компаніями, які можуть працевлаштовувати ВПО, ветеранів і осіб з інвалідністю. Здобувач ступеня доктора філософії Денис Жежерун висвітлив сучасні підходи до підприємницької освіти фахівців з транспортного менеджменту і логістики в Республіці Польща.

За результатами проведення конференції було узагальнено теоретичні й методичні питання щодо формування кар’єрних орієнтацій майбутніх фахівців в умовах становлення інформаційного суспільства; актуальні проблеми використання цифрових інструментів і штучного інтелекту в системах професійної та вищої освіти, у тому числі для формування інвайронментальної політики; реалії функціонування цифрової й креативної економіки, фізичної культури та спорту; практичні аспекти підготовки фахівців із реабілітації. Відтак, перспективним пріоритетом визначено проведення наукових конференцій з проблем розвитку цифрової економіки та інформаційного суспільства, що сприятиме об’єднанню міжнародних академічних кіл, стейкхолдерів і політиків для вивчення й обміну останніми результатами досліджень й освітніми інноваціями у сфері цифрової економіки й інформаційного соціуму. Зі стрімким розвитком науки і техніки та глибокою інтеграцією цифрових процесів цифрова економіка стала важливим двигуном для сприяння глобальному економічному зростанню, а інформаційна система є технічною основою для підтримки цієї тенденції.

Під час проведення конференції було оновлено угоду про співпрацю між Сілезькою академією та Інститутом професійної освіти НАПН України. Основними завданнями договору передбачено популяризацію наукової діяльності; участь у спільних інноваційних наукових, міжнародних проєктах; проведення спільних досліджень, спрямованих на оптимізацію освітнього процесу в закладах освіти; проведення навчально-методичних та науково-методичних конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, тренінгів із проблем упровадження нових технологій навчання та розвитку наукових напрямів, гостьових лекцій, семінарів та навчань; сприяння академічній мобільності науковців, педагогічних працівників та здобувачів освіти тощо.


16:44 24.04.2025