
29 січня 2025 рокуна базі ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України» відбувся вебінар на тему «Розвиток інклюзивної компетентності викладачів фахового коледжу».
З доповіддю виступила Тітова Олена Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу фахової передвищої освіти Інституту професійної освіти НАПН України.
У роботі вебінару взяли участь співробітники відділу фахової передвищої освіти: Лузан Петро Григорович, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу; Шусть Василь Володимирович, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу; Романов Леонід Анатолійович, кандидат педагогічних наук, науковий співробітник відділу; Гуменна Лідія Сергіївна, молодший науковий співробітник.
В обговоренні проблеми взяли участь члени педагогічного колективу – викладачі фахових дисциплін ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України». Учасники вебінару обговорили сучасні підходи до розвитку інклюзивної освіти, особливості формування інклюзивної компетентності викладачів та перспективи створення інклюзивного освітнього середовища у фахових коледжах.
За підсумками дискусії було узагальнено висновки щодо важливості цілеспрямованого розвитку інклюзивного суспільства, відповідальність за який лежить на кожному громадянинові. Було наголошено, що здобувачі освіти з особливими освітніми потребами досягають вищих навчальних результатів саме у розвиненому інклюзивному середовищі, що сприяє їхній професійній самореалізації та інтеграції в суспільство.
Однак питання підготовки викладачів до роботи в інклюзивному середовищі потребує подальшого вивчення та вдосконалення. Важливим аспектом цього процесу є формування системи підготовки як викладачів, так і здобувачів освіти до створення сприятливого інклюзивного простору, що має стати основою для розвитку інклюзивного суспільства. Центральну роль у цьому відіграють саме викладачі, які своїми професійними компетентностями й підходами до навчання закладають основу для рівних можливостей в освіті та суспільстві.
11:44 07.02.2025