22 листопада 2024 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України було проведено майстерклас «Проблема лідерства в умовах випереджувальної освіти» у рамках планового засідання «Школи лідерів професійної освіти».
Організатор заходу – кафедра методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО.
Спікер – Михайло Жук, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін.
У майстеркласі взяли участь науково-педагогічні працівники БІНПО, педагоги закладів професійної (професійно-технічної) освіти, здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки», 053 «Психологія» та 073 «Менеджмент».
Михайло Жук звернув увагу на різницю між менеджером і лідером (використано досвід стажування в США в 1999 р. за напрямом «Маркетинг і реклама» проєкту «Гармонія» програми ІАТР проєкту Irex). Головна риса лідера – уміти почати нові напрями діяльності. Михайло Васильович повідомив, що за умов швидкого старіння знань, зміни технологій, старіння професій, потреби оновлення фахових компетенцій/навичок, оволодіння новими напрямами фахової діяльності, виникає нове суспільне замовлення до освіти: підготувати майбутнього фахівця як до рівня завдань, що існують сьогодні, так і до нових, що будуть виникати в майбутньому. Саме в цьому і полягає сутність випереджувальної освіти. Важливим при цьому є рівень швидкої адаптації до цих змін. Наведено приклад ЄС, в якому за даними Єврокомісії за 2023 р., 20% фірм створили центри навчання технологіям, які використовуються і найближчим часом будуть запроваджені із розвитком відповідних навичок. При цьому було зроблено акцент на основних пріоритетах освіти 4.0 відповідно до аналітичного звіту ВЕФ 2023 р. «Таксономія освіти 4.0» та програми МОН України 2022 р. «Освіта 4.0: український світанок».
Михайло Жук зазначив, що ВЕФ сприяє реалізації програми «Революція перенавичок», відповідно до якої 1 млрд. людей до 2030 року будуть потребувати перенавчання. Було висвітлено пріоритети розвитку європейських рамок освітніх компетенцій та показано, як працюють проблемно-ресурсний та індикативно-технологічний підходи.
У практичній частині майстеркласу наведено приклади персональних індикаторів (дорожніх карт) по запровадженню освітніх інновацій, адаптації до діяльності англомовних віртуальних освітніх цифрових центрів та хабів (можливість швидкого ознайомлення з практичним кейсами діяльності). Розглянуто потенціал інтегрованого мислення і практичної діяльності через STEM-, STEAM-, STREAM-проєкти.
Наприкінці виступу Михайло Жук узагальнив напрями проєктів, які реалізуються в умовах воєнного стану та змішаного навчання в ЗП(ПТ)О: розширення діапазону формування фахових компетенцій шляхом залучення здобувачів освіти до проєктів підтримки ЗСУ; залучення майбутніх фахівців до дослідження змін на ринку праці та пошук нових можливостей; формування громадянської свідомості і громадянської позиції; максимальна візуалізація освітнього контенту за умов дистанційного навчання і пошук ефективних моделей формування у здобувачів освіти експертної культури в процесі онлайн навчання, дослідницькі проєкти тощо.
Щиро дякуємо організаторам та спікеру майстеркласу за надзвичайно актуальну та практично цінну інформацію.
Запис майстеркласу «Проблема лідерства в умовах випереджувальної освіти» можна переглянути на офіційному ютуб-каналі БІНПО за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=GXBLwxdZbfM
17:33 25.11.2024