В обговоренні питання виступили представники закладів-партнерів БІНПО – директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області Едуард Гончаров і директор Магдалинівського ПТУ № 88, заступник голови Кластеру поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» (Дніпропетровська обл.), кандидат педагогічних наук Олена Юденкова.
Освітня діяльність в Інституті здійснюється за 2 напрямами: підвищення кваліфікації для осіб із вищою освітою та підготовка здобувачів на другому (магістерському) рівні вищої освіти.
В Інституті за різними формами і моделями навчання підвищували кваліфікацію понад 3600 педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. За державним замовленням підвищували кваліфікацію три категорії слухачів з цих закладів: викладачі професійно-теоретичної підготовки, майстри виробничого навчання, старші майстри – щорічно 2000 осіб із 17 регіонів України.
Успішно реалізовано освітньо-професійну програму «Персонал, який залучається до навчання на виробництві. Психолого-педагогічний мінімум», за якою підвищили кваліфікацію 717 осіб з понад 60 підприємств, організацій. У 2020-2024 рр. підвищили кваліфікацію 450 осіб із 42 закладів освіти, установ, підприємств через систему тендерного відборуРROZORRO.
За авторською короткотерміновою програмою «Розвиток професійних (предметних) компетентностей педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти» підвищили кваліфікацію 6 298 педагогів закладів фахової передвищої освіти. За програмами короткострокових тематичних курсів навчались 789 педагогів професійної (професійно-технічної) освіти з таких тем: «Методики інклюзивного навчання здобувачів освіти з різними нозологіями», «Інноваційні технології в професійній діяльності педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти», «Основи охорони праці та безпеки життєдіяльності в ЗП(ПТ)О», Школа лідерів професійної освіти, Школа педагогічного коучингу, «Штучний інтелект у діяльності педагога П(ПТ)О».
Підготовка здобувачів на другому (магістерському) рівні вищої освіти в Інституті провадилася за 4 акредитованими освітньо-професійними програмами: «Психологія», «Управління навчальним закладом», «Адміністративний менеджмент», «Педагогіка вищої школи». Нині в магістратурі Інституту навчаються 310 здобувачів вищої освіти, із них 202 особи – за ваучером.
Пріоритетним напрямом наукової діяльності Інституту стало виконання прикладних наукових досліджень із актуальних проблем підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері вищої і професійної освіти з урахуванням потреб національної економіки та суспільства; аналізу ринку праці в системі підготовки і підвищення кваліфікації фахівців в умовах повоєнного відновлення України; кваліфікаційного розриву (skills gap) на ринку праці України та механізмів його подолання; науково-методичного супроводу розвитку людського капіталу у сфері професійної освіти і підготовки для повоєнних потреб особистості, економіки, суспільства.
У 2020-2024 рр. виконувалися 4прикладних наукових дослідження, з яких 2 завершено. У 2021 і 2024 рр. дві наукові теми Інституту здобули перемогу в конкурсному відборі НАПН України для виконання наукових досліджень з проблем розвитку освіти, що потребують невідкладного розгляду. Одержано вагомі наукові результати, які збагатили теорію і практику професійної (професійно-технічної) освіти і мають соціальний ефект. Розроблені компетентнісно-орієнтовані моделі професійного розвитку успішно реалізуються в Інституті для підготовки і підвищення кваліфікації фахівців.
Зросла кількість публікацій у виданнях, що індексуються у наукометричних базах WoS та Scopus: 84 праці на кінець звітного періоду проти їхньої відсутності на його початку. Також збільшилась публікаційна активність здобувачів вищої освіти, 206 публікацій у 2024 р. на противагу 3 публікаціям у 2021 р. 18 здобувачів мають публікації в наукометричних виданнях Scopus або Web of Science Core Collection. Посилено увагу до захисту авторського права на наукові і кінцеві результати виконаних наукових досліджень. Отримано 17 авторських свідоцтв на об’єкти інтелектуальної власності.
Вчені Інституту беруть участь у 2-х грантових програмах, проєкті «Багаторічна програма стійкості для України» глобального фонду освіти в надзвичайних ситуаціях і затяжних кризах «Education Cannot Wait».
Для підготовки і підвищення кваліфікації фахівців в умовах дистанційного навчання та в період воєнного стану здійснено цифрову трансформацію, перехід на нову освітню модель, доповнення традиційно-класичного освітнього простору віртуально-мережевим. Розроблено власну модель реалізації змішаного навчання – Self-blend модель.Проведено два етапи комплексного моніторингового дослідження стану цифровізації закладу освіти та ефективності впровадження цифрових технологій в освітній процес за допомогою європейського онлайн-інструменту SELFIE.Інститут інтегровано до Єдиної атестаційної системи (ЄАС), платформи для цифровізації атестаційного процесу.
Інститут тісно співпрацює із 40 регіональними Центрами зайнятості на основі угод про співпрацю, громадськими організаціями, Дніпропетровською та Запорізькою торгово-промисловими палатами. Упродовж 2020-2024 рр. підписано понад 350 угод про співпрацю із закладами дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої, вищої освіти. Кількість баз практичної підготовки здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами зросла з 31 у 2020 р. до 143 у 2024 р.
Інститут є співорганізатором міжнародного науково-педагогічного стажування «Інновації у сфері вищої, професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти в умовах цифрової трансформації» на базі Варненського вільного університету імені Чорноризця Храбра (Болгарія). Усі працівники Інституту щороку проходять міжнародне стажування за різними програмами, мають відповідні сертифікати.
Президія НАПН України схвалила освітню, наукову та науково-організаційну діяльність Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України за 2019-2023 рр. схвалити.
Водночас пропоновано забезпечити створення організаційних передумов для розширення взаємодії Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти з іншими структурними підрозділами Університету, науковими установами НАПН України.
У подальшому зосередити увагу на прогностичних, гнучких компетентнісно-орієнтованих програмах професійного навчання, перенавчання і підвищення кваліфікації виробничого персоналу, надання профорієнтаційної допомоги учнівській молоді та іншим категоріям населення.
14:49 19.11.2024