28 жовтня 2024 р. лабораторією технологій професійного навчання був проведений Всеукраїнський науково-практичний вебінар на тему: «Екологізація професійної освіти для повоєнної відбудови економіки та енергетичної незалежності України».
Учасників заходу нараховувалося понад 60 осіб із п’ятнадцяти регіонів України (Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Закарпатська, Запорізька, Житомирська, Івано-Франківська, Кіровоградська, Львівська, Одеська, Полтавська, Харківська, Хмельницька, Черкаська, Чернігівська області) та м. Києва.
Відкрила захід завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту професійної освіти НАПН України Тетяна ГЕРЛЯНД, яка окреслила стан та проблеми екологізації професійної підготовки майбутніх фахівців; Андрій КАЛЕНСЬКИЙ у своїй доповіді зосередив увагу учасників вебінару на завданнях професійної освіти в екологічній повоєнній відбудові аграрної галузі; Тетяна ПЯТНИЧУК розкрила особливості методики застосування екоорієнтованих педагогічних технологій у професійній підготовці будівельників.
Під час роботи вебінару було також презентовано доповіді: «Сучасні підходи до формування екологічної компетентності здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти» Аліни ОБЕРЕМОК, викладача Вищого професійного училища № 25 м. Хмельницького; «Сталий розвиток і проблема продовольства, моніторинг стану гідросфери – екологічний захід до Всесвітнього дня води» Ольги АНДРЄЄВОЇ, викладача Державного навчального закладу «Одеське вище професійне училище морського туристичного сервісу»; «Формування екологічної свідомості та відповідальності у майбутніх кваліфікованих робітників» Надії КУЛЄШ, майстра виробничого навчання Арбузинського професійного аграрного ліцею; «Учнівські екологічні проєкти як одна з форм екологічного виховання (на прикладі Криворізького професійного гірничо-металургійний ліцею)» Вікторії ТРОТНЕР, старшого викладача Криворізького професійного гірничо-металургійного ліцею; «Формування екологічної компетентності здобувачів освіти шляхом використання онлайн-платформ (вивчаючи екологічний стан довкілля)» Оксани ДОЛЖЕНКОВОЇ, викладача Держаного навчального закладу «Харківське вище професійне училище № 6»; «Апсайклінг: мистецтво перетворення відходів» Олесі Малакеєвої, викладача Комунального закладу «Перечинський професійний ліцей» Закарпатської обласної ради; «Формування навичок енергозбереження у здобувачів освіти за допомогою дидактичних ігор» Тетяни БУРДЕЙНОЇ, викладача Державного навчального закладу «Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування».
Наприкінці роботи вебінару в результаті дискусії було сформульовано низку рекомендацій щодо екологізації професійної освіти, мета якої вбачається у формуванні: навичок екологічно орієнтованої професійної діяльності здобувачів освіти, відповідального ставлення до довкілля на основі Концепції сталого розвитку для дієвого та ефективного використання природних ресурсів і екосистем в умовах післявоєнної відбудови України.
15:54 30.10.2024