
Нині, в умовах повномасштабної військової агресії, найважливішими драйверами українського державотворення є реальна й принципово-конструктивна співпраця представників влади, науковців, освітян і стейхолдерів. Як зазначив в одній із промов Президент України: «Ми в цій війні боремось проти ворога, який намагається знищити в Україні все українське. І тому кожна дія заради нашої держави, кожен результат на посилення України мають непересічне значення. Виграти цю війну можемо ми всі лише разом – і вберегти Україну можемо лише разом. Не кожен сам для себе, а всі для України. І саме так маємо працювати щодня – всі для України. Кожен на своєму рівні. Кожен на своєму місці».
Працюючи в надзвичайно важких умовах російсько-української війни, педагоги докладають колосальні зусилля для психологічної підтримки здобувачів професійної освіти, намагаються адаптувати методики навчання індивідуально-особистісним потребам учнівської молоді для забезпечення якості їхньої підготовки до повоєнного відновлення Української держави. І в нагоді цьому їм стають напрацювання вчених Інституту професійної освіти НАПН України.
Налагоджена ще в довоєнний період ціннісна взаємодія Інституту професійної освіти НАПН України із Запорізьким вищим професійним училищем моди і стилю трансформувалася у плідну синергію вчених та педагогів та дієву підтримку педагогічних працівників закладу в надскладний воєнний час. У межах партнерського формату співпраці Інституту професійної освіти НАПН України і Запорізького вищого професійного училища моди і стилю 28 жовтня 2024 р. доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії науково-методичного супроводу підготовки фахівців у коледжах і технікумах Інституту професійної освіти НАПН України Олена ТІТОВА взяла участь у засіданні методичної ради педагогічних працівників закладу освіти.
У виступі охарактеризувала можливості й особливості професійного зростання педагогічних працівників закладів професійної освіти в умовах війни і повоєнного відновлення економіки країни, а також проаналізувала пов’язані з цим методи, форми і технології. Особливу увагу науковець закцентувала на застосуванні системного підходу до організації професійного розвитку педагогічних працівників у закладах професійної освіти завдяки поєднанню можливостей формальної, неформальної та інформальної освіти.
Під час заходу педагоги мали змогу ознайомитися з монографіями, методичними і практичними посібниками, підготовленими вченими Інституту за результатами виконання наукових досліджень, а також обговорити актуальні питання професійного самовдосконалення, особливості впровадження сучасних технологій розвитку цифрової, екологічної, інклюзивної, дослідницької, комунікативної та інших компетентностей викладачів і майстрів виробничого навчання. Інтерес у педагогів викликали наведені Оленою Тітовою результати наукового дослідження «Теоретичні і методичні основи розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів в умовах пандемії, воєнного та повоєнного часу», що здійснюється в Інституті професійної освіти НАПН України працівниками лабораторії науково-методичного супроводу підготовки фахівців у коледжах і технікумах.
Насамкінець співробітники Запорізького вищого професійного училища моди і стилю продемонстрували лабораторії й обладнання, що наразі використовується в освітньому процесі, поділилися планами відкриттянавчально-практичного центру, де здійснюватиметься підготовка фахівців для beauty індустрії й індустрії моди, та висловили щиру вдячність науковій установі за цінні поради для роботи в сучасних умовах.
14:51 04.11.2024