10 жовтня 2024 року відбувся мотиваційно-інформаційний кейс-семінар «Використання ефективних практик для формування позитивного іміджу закладу позашкільної освіти: трансформація в успіх». Організували та провели захід Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» спільно з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України у межах обласного управлінського педагогічного кластеру «MetodLab: майданчик професійної майстерності». Його учасниками стало понад 70 директорів, заступників і методистів закладів позашкільної освіти Київської області та науково-педагогічні працівники Центрального інституту післядипломної освіти.
Захід розпочався з щирих настановних привітань Миколи Кириченка, ректора ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, академіка Національної академії наук вищої освіти України, доктора філософії, професора кафедри філософії і освіти дорослих. Микола Олексійович відзначив подякою Людмилу Шевченко, заступник директора з навчально-методичної роботи КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» за креативні ідеї, професіоналізм та ефективне партнерство і колектив Центру за плідну співпрацю, також акцентував увагу на важливості партнерської взаємодії задля підтримки галузі позашкільної освіти, розвитку професійної майстерності педагогів, впровадженні в освітній процес ефективних освітніх практик.
У вітальному слові Алла Радзівілл, в. о. директора КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини», зазначила високий науковий, організаційний рівень проведення заходу, який проводився на базі ДЗВО «Університет менеджменту освіти». Вона наголосила, що за списком навичок, який оприлюднив американський діловий журнал «Форбс», виділено десять, які будуть важливі у наступні десять років. Серед них: співпраця, цифрова грамотність, творчість, емоційний інтелект, тайм-менеджмент, гнучкість, лідерські навички, грамотність у використанні даних, допитливість і безпосереднє навчання та критичне мислення. Усі ці навички є важливими в діяльності закладів позашкільної освіти. Окремі з них були розглянуті під час зустрічі компетентних позашкільників.
Під час кейс-семінару Інною Отамась, проректором з наукової роботи та цифровізації ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидатом історичних наук, доцентом кафедри професійної і вищої освіти та Богданом Рибачком, здобувачем вищої освіти, доктором філософії кафедри відкритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, було запропоновано шляхи розвитку цифрового іміджу закладу позашкільної освіти як складової інноваційної діяльності й презентовано нові інструменти в методичній роботі на основі штучного інтелекту.
Актуальне питання висвітлила Ольга Просіна, завідувач кафедри філософії іосвіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент, а саме: необхідність професійної трансформації педагогів для покращення якості та ефективності освітньої діяльності, що у свою чергу впливає на формування позитивного іміджу закладу позашкільної освіти.
Важливим аспектом в управлінській та методичній діяльності є робота з різними інформаційними джерелами, документами, науково-методичними матеріалами. Саме на авторському праві у системі позашкільної освіти звернула увагу Валентина Троцька,завідувач сектору розпорядження авторськими та суміжними правами відділу авторського права і суміжних прав НДІ інтелектуальної власності НАПрН України, кандидат юридичних наук.
Проблема захисту ментального здоров’я надзвичайно загострилася під час війни в Україні. За оцінками експертів значна частина населення потребує психологічної допомоги. Існує набір технік, які допомагають подолати різні кризові стани, як дітей, так і дорослих. Педагоги закладів позашкільної освіти повинні мати набір психологічних інструментів для використання в освітній діяльності. З учасниками заходу своїм практичним досвідом використання психологічних практик поділиласяЛюдмила Киричук, аватар ГО «РОДОВІД СВІТ» системи особистісного розвитку, сертифікований гештальт терапевт, казкотерапевт, тренер, консультант.
У ході творчо-діяльнісного кейсу педагогами КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини», зокрема О. Нижник, І. Пахомовою, Л. Карліською, Л. Дюдею, завідуючими та методистом окремих напрямів позашкільної роботи, були презентовані проєкти та заходи, які будуть реалізовуватися протягом 2024/2025 навчального року.
Найпотужніші освітні заклади, зокрема їхні очільники, отримали подяки від ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації та КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» за плідну співпрацю та формування новітнього освітнього простору в галузі позашкільної освіти.
На завершення заходу було зроблено спільну світлину та проведено акцію «Дерево майбутнього» – учасниками кейс-семінару висаджено дерево на території ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Кейс-семінар ще раз підтвердив важливість та актуальність впровадження нових ефективних практик для формування позитивного іміджу закладу позашкільної освіти та його успішної трансформації в освітній простір. Збагачені практичним досвідом роз’їжджалися його учасники, з корисними нотатками та ідеями, адже виступ кожного спікера був змістовним, дієвим, емоційним, незабутнім та готовим до впровадження у закладах позашкільної освіти Київщини.
16:13 17.10.2024