НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Інститут професійної освіти представив моделі профільної середньої освіти

4 квітня 2024 р. у межах методологічного семінару НАПН України «Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації» було проведено круглий стіл «Моделі профільної середньої освіти академічного і професійного спрямування: вітчизняний і зарубіжний досвід».

У роботі круглого столу взяли участь представники наукових установ НАПН України (Інститут обдарованої дитини, Інститут педагогіки, Інститут проблем виховання, Інститут професійної освіти), закладів вищої освіти (ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка), обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти (м. Житомир, м. Миколаїв, м. Запоріжжя), закладів загальної середньої освіти (Южноукраїнський ліцей № 3, Вознесенський ліцей імені Тараса Шевченка, Вознесенський ліцей № 10, Харківський ліцей № 167, Ліцей «Білоцерківський колегіум», ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9 Покровської міської ради, Ліцей № 3 Жовтоводської міської ради), а також представники Управління освіти Южноукраїнської міської ради імені Бориса Грінченка та Центру творчості дітей та юнацтва «Шевченківець» м. Києва.

Модератор зустрічі Микола Пригодій розкрив переваги та недоліки основних моделей профільної середньої освіти, що використовуються у різних країнах світу: жорсткої профілізації, м’якої профілізації, гнучкої профілізації, індивідуальної траєкторії. Тетяна Махиня представила досвід організації профільного навчання учнів закладів загальної освіти у Польщі. Історичний екскурс реформування профільної освіти в Україні та результати оцінювання моделей профільної освіти висвітлив Олександр Пастовенський. Особливості організації історико-археологічної профільної підготовки здобувачів освіти у Китаї було представлено Лізою Маркіною. Проблему підготовки педагогів до профільного навчання здобувачів загальної середньої освіти зактуалізувавВолодимир Гладишев. Активний учасник обговорення проблем підготовки учителів до профільного навчання учнів – Світлана Алексєєва, охарактеризувала специфіку взаємодії з роботодавцями у створенні освітніх хабів на підприємствах.

За результатами круглого столу було ухвалено рекомендації щодо покращення системи профільної середньої освіти в Україні:

– встановлення та зміцнення зв’язків між закладами освіти та ринком праці для кращої підготовки учнів до майбутньої професійної діяльності;

– підвищення кваліфікації вчителів щодо викладання профільних предметів та проведення профорієнтаційної роботи, заохочення таких форм роботи, як тьюторство та менторство;

– оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти для проведення інноваційних лабораторних та практичних занять, забезпечення для учнів та учителів безперешкодного доступу до сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

 

За інформацією ІПО НАПН України
15:24 05.04.2024