НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Віце-президент НАПН України Олег Топузов взяв участь в урочистому відкритті навчально-наукового Інституту спеціальної та інклюзивної освіти

15 березня в Полтавському національному педагогічному університеті імені В.Г. Короленка відбулося урочисте відкриття навчально-наукового Інституту спеціальної та інклюзивної освіти ПНПУ імені В.Г. Короленка.

Віце-президент НАПН України Олег Топузов як голова наглядової ради Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка виступив на урочистому відкритті навчально-наукового Інституту спеціальної та інклюзивної освіти.

На захід завітали почесні гості: представники органів державної влади та місцевого самоврядування, члени Наглядової ради вишу, наукової спільноти, зокрема: народний депутат України Констянтин Касай; заступник голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, почесний професор ПНПУ Сергій Захарін; регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради з прав людини Владислав Носенко, депутат Полтавської обласної ради Олексій Матюшенко; перший заступник Полтавського міського голови Валерій Пархоменко.

«Важливим кроком на шляху до розвитку нашої країни має бути доступність і безбар’єрність освіти для всіх її громадян. І створюваний навчально-науковий Інститут сприятиме виконанню цього завдання».

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка має 25-річний досвід підготовки вчителів-логопедів, дефектологів, корекційних педагогів, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. Реагуючи на потреби суспільства, професорсько-викладацький склад університету посилив свою дослідницьку роботу в напрямі фізичної реабілітаціїі готуватиме висококваліфікованих фахівців для роботи в спеціальній освіті з орієнтацією на інклюзивну та інтегровану форму навчання за різними спеціальностями, але першочергово йдеться про підготовку вчителів-реабілітологів (зокрема про такі напрями, як відновлення мовлення, мовленнєвої діяльності, реабілітацію фізичну, психологічну, соціальну не лише дітей із порушеннями психофізичного розвитку, але й військових).«А нині ми відкриваємо нові спеціальності, відкриваємо шлях до нових можливостей, можливостей майбутніх студентів і майбутніх фахівців у галузі інклюзивної освіти. На сьогодні в Україні – 710 інклюзивно-ресурсних центрів. Як ви думаєте, чи є потреба у фахівцях? Напевно, вона є, тому що з кожним роком оці інклюзивно-ресурсні центри по нашій країні зростають, у громадах, у різних регіонах. На жаль, фахівці зазначають, що із 2019 року дітей з особливими потребами в дошкільній освіті збільшилися в 2,5 рази, у загальній середній освіті – у 2 рази. Потрібні ті фахівці, які нададуть кваліфіковану допомогу нашим дітям», – підсумував віце-президент НАПН України Олег Топузов.


12:52 19.03.2024