НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Круглий стіл «Фізика і психологія: подібність наук соціального та природничого спрямування»

25 січня 2024 року в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України відбувся круглий стіл «Фізика і психологія: подібність наук соціального та природничого спрямування». Співорганізатори: загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45» Подільського району міста Києва.

Захід організовано та проведено в межах популяризації природничих наук та математики до 2025 року на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від14 квітня 2021 р. № 320-р. та з метою підтримки зазначеної ініціативи, що детально представлена у пункті 11, а саме: «Забезпечити розміщення на офіційних веб-сайтах МОН, Національної академії наук, Національної академії педагогічних наук та закладів вищої освіти інформаційних, пізнавальних матеріалів щодо популяризації природничих наук та математики».

У роботі круглого столу взяли участь більше двадцяти учасників, серед яких були науковці та аспіранти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, педагогічні працівники загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45» Подільського району міста Києва; здобувачі освіти закладу.

З привітальним словом до учасників круглого столу звернулися Пошелюжний Олександр Валентинович – директор загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45» Подільського району міста Києва та Ігнатович Олена Михайлівна – завідувач відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.

У своєму зверненні Олександр Валентинович зазначив позитивний вплив факультативних занять на здобувачів освіти, що виявляється у позитивному ставленні до природничих наук, зокрема фізики, бажанні учнів долучатися до заходів, організованих ЗЗСО 45, зокрема «Інженерний тиждень», відкритості та контактності з колективом вчителів закладу.

У ході роботи круглого столу відбулося:

  • Демонстрація відкритого заняття «Інертність тіла. Маса. Інертність людини» зі здобувачами освіти 7-х класів інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ».
  • Оприлюднення думки здобувачів освіти щодо відвідання факультативних занять інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ».
  • Доповідь Голоти Оксани Василівни, вчителя фізики вищої категорії, старшого вчителя загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45» Подільського району міста Києва, співавтора інтегрованого факультативу для здобувачів 7-х класів «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ» «Практика проведення факультативних занять у закладі загальної середньої освіти: з досвіду роботи».
  • Висвітлення переваг та труднощів проведення факультативних занять здійснила Шевенко Алла Миколаївна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, співавтор інтегрованого факультативу для здобувачів 7-х класів «Закони фізики через призмусоціально-психологічних явищ».
  • Зворотній зв’язок з учасниками круглого столу, їх оцінка заняття «Інертність тіла. Маса. Інертність людини» зі здобувачами освіти 7-х класів та ініціативи занять інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ» в цілому.
  • Доповідь Ігнатович Олени Михайлівни, доктора психологічних наук, старшого наукового співробітника, завідувачки відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Квантовий розум: принцип когерентності думок і почуттів».
  • Підбиття підсумків та оголошення рішення круглого столу.

За підсумками роботи круглого столу було ухвалено наступні рішення:

  1. Запровадити низку зустрічей з представниками загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45»Подільського району міста Києва, спрямованих на психолого-педагогічнупідтримку педагогічних працівників закладу.
  2. Продовжувати проведення занять інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ».
  3. Підготувати до друку робочий зошит для здобувачів освіти до інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ».
  4. Записати відео «Методика проведення факультативних занять для здобувачів освіти 7-х класів інтегрованого факультативу «Закони фізики через призмусоціально-психологічних явищ»».
  5. Сприяти популяризації напрацювань у напрямі природничого циклу на заходах, організованих Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.

Висловлюємо щиру вдячність організаторам, співорганізаторам та всім учасникам круглого столу, сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.

 

Алла Шевенко,
кандидат психологічних наук, старий науковий співробітник відділу психології праці
Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України


12:18 31.01.2024