25 січня на засіданні Президії НАПН України заслухано питання «Про виконання у 2023 році Програми спільної діяльності Національної академії медичних наук України і Національно академії педагогічних наук України на 2023-2025 роки».
З інформацією про результати виконання Програми спільної діяльності у 2023 р. виступили перший віцепрезидент, в.о. головного ученого секретаря НАПН України Володимир Луговий і віцепрезидент НАМН України Дмитро Заболотний. Президія НАПН України схвалила результати виконання Програми.
До укладення Програми спільної діяльності між двома академіями спонукали кризові події воєнного стану в країні, їх тяжкими наслідками для життя, здоров’я та розвитку дітей і юні, а також українського суспільства загалом. Програма спільної діяльності передбачає виконання завдань для відновлення людського потенціалу держави, збереження його фізичного та психічного здоров’я і передбачає дві складові: розроблення нормативного та науково-методичного забезпечення і проведення спільних науково-практичних заходів.
За першим напрямом опубліковано результати досліджень з проблем здоров’я, здоров’язбережувальної діяльності і безпеки дітей та підлітків в освітньому просторі, практичні посібники з питань психологічного діагностування проявів адаптаційних розладів в осіб в умовах воєнного стану та застосування психотерапевтичних технологій у наданні допомоги постраждалим з проявами посттравматичного стресового розладу тощо.
В межах співпраці відбулася низка спільних науково-практичних заходів, на яких обговорено проблеми збереження ментального здоров’я здобувачів освіти та вироблення їхнього ціннісного ставлення до здоров’я як метаресурсу життєвої успішності особистості.
В галузі науково-інформаційного забезпечення Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В.О. Сухомлинського. створено п’ять інформаційно-аналітичних оглядів щодо форм, методів та засобів формування здорового способу життя у дітей та підлітків: методичний кейс «Ти як? Повертаємось до школи»; огляд-презентація інформаційних ресурсів «Організація освітнього простору для дітей з порушеннями зорових функцій»; рекомендації «Стратегії стресостійкості в умовах колективної травми війни»; інформаційно-аналітичний огляд «Психологічна допомога дітям в умовах воєнного стану»; «Як навчати та навчатись під час війни:
Напрями подальшої спільної діяльності, такі: розширення співпраці вчених академій у спільних робочих групах, обмін результатами, популяризація, оприлюднення та впровадження у сферу науки й освіти, створення спільного вебресурсу для їх висвітлення.
14:13 28.01.2024