НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
У Національній академії педагогічних наук України відбулися Загальні збори

4 квітня у НАПН України відбулися Загальні збори. У їх роботі взяли участь міністр освіти і науки України Сергій Квіт, голова Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти України Лілія Гриневич, представник Адміністрації Президента України Василь Лукомський, президент Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Леонід Губерський, дійсні члени, члени-кореспонденти, почесні академіки Національної академії педагогічних наук України та інші.

У виступі голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілія Гриневич звернула увагу на те, що сьогодні і суспільство, і освіта, і педагогічна наука переживають надзвичайний момент. Фактично закладається нова державна ідеологія і політика, відбуваються зміни у державних інституціях, народжуються нові соціальні стратегії. Якою постане Україна  в період наступної постреволюційної стабільності  багато в чому залежить від освіти. Громадянське суспільство надало новій владі кредит довіри. Існує взаєморозуміння між Кабміном і Верховною Радою. У парламенті є політичний консенсус. Налагоджено взаємодію між новим керівництвом Міносвіти, парламентськими партіями і громадянським суспільством. Робиться все можливе, щоб парламент став центром суспільного діалогу і місцем прийняття фахових, надпартійних рішень у сферах науки та освіти. Водночас процес становлення відбувається в умовах гострої політичної кризи, реальної воєнної загрози з боку Російської Федерації, надзвичайного обмеження фінансових можливостей держави, наголосила Лілія Гриневич.

Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти підкреслила, що статус НАПН України як вищої наукової організації передбачає її активну участь у визначенні та обґрунтуванні стратегії  різних напрямів державної освітньої політики, проведенні наукової експертизи проектів законодавчих актів і державних програм. І передусім це стосується  підготовки нової редакції статті 53 Конституції України, нової редакції базового закону “Про освіту”, нової редакції  закону про вищу освіту.

Лілія Гриневич висловила побажання, щоб НАПН України надала своє бачення щодо шляхів вирішення інших надзвичайно важливих питань: розробка нової моделі управління науковою сферою, зокрема інтеграції академічної і університетської науки, шляхом створення спільних дослідницьких підрозділів і поширення науково-викладацького сумісництва; створення умов для дослідницької діяльності у вищих навчальних закладах, зокрема шляхом зменшення лекційного та бюрократичного навантаження викладачів; забезпечення академічної і фінансової автономії навчальних закладів і наукових установ, педагогічної свободи учителя і викладача, свободи наукової діяльності; створення сучасної системи виробництва навчального змісту; розробка нового положення про конкурс підручників для шкіл; реформування Інституту інноваційних технологій та змісту освіти.

Міністр освіти і науки Сергій Квіт зазначив, що сьогодні у Міністерства стратегічними завданнями є передусім ті, які стосуються прийняття нових законів («Про освіту» і «Про вищу освіту»). Міністерству освіти і науки потрібно більше співпрацювати з Національною академією педагогічних наук, наголосив Сергій Квіт. За його словами, МОН України відмовлятиметься від грифування підручників для вищих навчальних закладів. Вони будуть грифуватися чи схвалюватися до друку вченими радами вищих навчальних закладів чи академічних установ, в яких пишуться підручники. Для середньої школи планується створити незалежну інституцію, щоб Міністерство цим не займалося. Думаю, що частину цих повноважень ми повинні передати Національній академії педагогічних наук України, підкреслив Сергій Квіт.

З доповіддю про діяльність Національної академії педагогічних наук у 2013 році та завдання на 2014 рік виступив президент НАПН України Василь Кремень. Було наголошено, що звітний період позначений подальшою переорієнтацією діяльності Академіїна всебічне та ефективне методологічне і наукове забезпечення розвитку інноваційної освіти.Водночас НАПН України має істотно підвищити актуальність і результативність наукових досліджень, щоб гідно зустрічати виклики сучасності, що зростають, посилювати реальний інноваційний вплив на освіту, а, отже, і на все суспільство, включаючи гуртування нації на основі національних і загальноцивілізаційних цінностей.

В обговоренні доповіді взяли участь: дійсний член НАПН України, ректор Луганського національного університету імені Тараса Шевченка Віталій Курило, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Микола Слюсаревський,  дійсний член НАПН України, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка Віктор Огневюк, доктор педагогічних наук, перший заступник директора з науково-дослідної роботи Інституту вищої освіти НАПН України Світлана Калашнікова, доктор педагогічних наук, директор Інституту педагогіки НАПН України Олег Топузов, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Вячеслав Засенко, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту професійно-технічної освіти Валентина Радкевич, дійсний член НАПН України, ректор Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Віктор Коцур, доктор педагогічних наук, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Віталій Панок, доктор педагогічних наук, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Олена Отич.

Відбулися також засідання відділень Академії, на яких їх учасники розглянули діяльність відділень у звітному році та завдання на 2014 рік і продовжили обговорення доповіді президента НАПН України. На другому пленарному засіданні було прийнято постанову Загальних зборів НАПН України  і нагороджено переможців конкурсу НАПН України за кращі наукові роботи 2013 року.

Прес-служба НАПН України
17:52 08.04.2014