НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Науково-практичний семінар Інституту обдарованої дитини НАПН України «Лідерство обдарованої особистості: формування і розвиток»

26 жовтня в межах ХV Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» відбувся Науково-практичний семінар Інституту обдарованої дитини НАПН України «Лідерство обдарованої особистості: формування і розвиток».

Мета семінару – обговорення актуальних наукових і практичних проблем формування та розвитку лідерського потенціалу обдарованої особистості.

Учасники семінару – науковці Національної академії педагогічних наук України; викладачі ЗВО; представники департаментів та управлінь освіти, інститутів післядипломної освіти; адміністрація освітніх закладів, учителі, класні керівники, психологи, соціальні педагоги; аспіранти й магістранти.

Тема  науково-практичного заходу привернула увагу освітянської громадської: для участі зареєструвалося понад 2000 науковців і практиків. Онлайн брали участь у семінарі близько 600 осіб. Це учасники з усіх регіонів України, більшість зареєстрованих з Харківської, Дніпропетровської, Херсонської, Київської, Донецької, Запорізької, Одеської областей.

Заслухано 20 доповідей, які було відібрано для участі за принципом взаємодоповнюваності. Проблематика – від формування лідерських якостей до керівництва учнівськими проєктами про видатних лідерів української нації. Ключовими доповідями семінару були наступні: «Виховуємо лідерів змалку: заборонити не можна дозволити» (Рейпольська Ольга, доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії дошкільної освіти та виховання, керівник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, «Етичні виклики лідерству в умовах воєнного стану» (Чуніхіна Світланакандидат психологічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, «Лідерство і травмівний досвід особистості» (Черкашин Андрій, кандидат психологічних наук, докторант, професор кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами імені академіка Івана Зязюна НТУ «Харківський політехнічний інститут»), «Лідерські якості інтелектуально обдарованої особистості: що і як формувати» (Ткаченко Лідія, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України).

З переконливими доповідями виступили представники закладів загальної середньої освіти, профільних і позашкільних закладів, спеціальних і закладів професійної (професійно-технічної освіти), зокрема: «Виховання лідерських якостей обдарованих учнів в освітньому просторі ЗЗСО» (Хомякова Іринавчитель англійської мови Ізмаїльського ліцею № 1 з гімназією з поглибленим вивченням англійської мови, відмінник освіти України, національний переможець Українсько-Американської програми TEA-2002), «Особливості сприйняття характеристик лідера молоддю на прикладі групи курсантів Військового коледжу сержантського складу» (Білка Оленакандидат філологічних наук, викладач Військового коледжу сержантського складу Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут), «Лідер учнівського самоврядування: втрати і здобутки в умовах воєнного стану» (Цвікова Наталія, директор Білгород-Дністровського комунального закладу «Міський Центр дитячої творчості»), «Учнівське самоврядування як сприятливе середовище для формування лідерських якостей обдарованої особистості (з досвіду роботи КЗ «Запорізька школа-інтернат “Січовий колегіум” ЗОР» (Тарлинська Світлана,педагог-організатор Комунального закладу «Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ–ІІІ ступенів “Січовий колегіум” Запорізької обласної ради»), «Виховання лідерських якостей учнів засобами олімпійської освіти: практичний досвід» (Устенко Марина Георгіївнадиректор Попаснянського ліцею № 21 Попаснянської міської територіальної громади Луганської області), «Формування інтелектуальних лідерів у первинних осередках МАН» (Морокко Людмиладиректор школи Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 6» Дніпровської міської ради), «Формування лідерства в дітей з особливими освітніми потребами» (Шевченко Володимирдоктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри спеціальної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка) «Роль соціально-емоційних навичок у формуванні особистості сучасного лідера» (Соколюк Лілія, заступник директора, практичний психолог, вчитель біології та основ здоров’я Ліцею № 1 міста Житомира).

Доповіді семінару викликали предметне емоційне обговорення. Атмосфера єдності, однодумства, професійності і взаємної поваги панувала протягом семінару. Учасники одностайно підтримали гасло семінару – «Освітяни працюють попри все!»

Переглянути запис семінару можна на хостингу YouTube за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=sOltRIKTYu8Запис можна використовувати для здійснення власної освітньої діяльності (з посиланням на семінар, самоосвіти, самопідготовки тощо. 

Забезпечили роботу семінару модератор онлайн –Ткаченко Лідія, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України; модератор за кадром – Шульга Валентина,завідувач науково-організаційного відділу Інституту обдарованої дитини НАПН України; технічний супровід – Зелінський Володимир,завідувач адміністративно-господарського відділу Інституту обдарованої дитини НАПН України.


15:15 01.11.2023