НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Розвиток різновидів особистісного досвіду педагога у вимірах психологічної педагогіки

18 березня в рамках міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2014» було проведено круглий стіл з проблеми розвитку особистісного досвіду вчителя у контексті теорії і практики психологічної педагогіки під керівництвом директора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Івана Зязюна. Провідною ідеєю доповіді вченого було обґрунтування нерозривного зв’язку психології і педагогіки. Іван Зязюн, звертаючи увагу на успішну діяльність учителя, викладача у навчально-виховному процесі, наголосив на «безпосередньому зв’язку психіки з діяльністю людини». Принципова відмінність діяльнісного підходу до визначення предмета психології,  зауважив дослідник,   полягає в тому, що аналізові піддається реальний процес взаємодії людини зі світом, людини з людиною у цілісності її психологічного вікового розвитку та відповідно до набутого психологічного досвіду і здійснюваний як процес вирішення задач.

Ідею розвитку особистісного досвіду у вимірах теорії і практики психопедагогіки розвинули у своїх виступах: Ірина Булах, завідувач кафедри теоретичної та консультативної психології Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова; Валентин  Рибалка, доктор психологічних наук, головний науковий співробітник відділу педагогічної психології та психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Яніна Овсієнко, кандидат педагогічних наук, директор Малобілозерської естетичної гімназії-інтернату «Дивосвіт» (смт. Мала Білозірка, Запорізька обл.).

Учасники круглого столу дійшли висновку про необхідність обґрунтування теоретико-методологічних засад розвитку особистісного досвіду педагога у контексті методологічного інструментарію психопедагогіки, впровадження ідей розвитку різних видів досвіду вчителя у практику вищої і середньої школи.


15:13 26.03.2014