НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Звітна науково-практична конференція Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих

20 березня вІнституті педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України відбулася науково-практична конференція на тему «Я-концепція» у вимірі теорії і практики психопедагогіки». Вона стала логічним продовженям науково-практичної конференції в рамках міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2014», в рамках якої був проведений круглий стіл за головуванням Івана Зязюна, директора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Іван Андрійович наголосив на значенні невіддільного зв’язку психології та педагогіки у роботі вчителів та викладачів, звертаючи увагу на реалізацію «Я-концепції» педагога, студента й учня у процесі учіння-виховання. Оскільки «Я-концепція» – стрижневе утворення онтогенетичного розвитку особистості, центральна ланка самосвідомості, відносно усталена динамічна і певною мірою усвідомлена система уявлень особи про саму себе, цілісний образ власного «Я», котрий синтезує реальне сприйняття себе та уявлень про себе в майбутньому.

Переконливим і грунтовним був виступ «Суперечливі етико-психологічні аспекти особистісного самовизначення» Георгія Балла, члена-кореспондента НАПН України, головного наукового співробітника відділу педагогічної психології і психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих. Результатами ґрунтовної наукової рефлексії з даної проблеми були виступи Валентина Рибалки, доктора психологічних наук, головного наукового співробітника відділу педагогічної психології та психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих, та Лариси Лук’янової,доктора педагогічних наук, завідувача відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих.

Актуальність проблеми була підкріплена виступами співробітників відділів Інституту: О.Кутової, кандидата педагогічних наук, молодшого наукового співробітника відділу педагогічної естетики та етики («Ціннісні орієнтації у змісті «Я-концепції» викладачів фізико-математичних дисциплін»); О.Боровік, молодшого наукового співробітникавідділу теорії та історії педагогічної майстерності («Я-концепція» особистості вчителя у вимірі педагогічної майстерності»); Н. Волошко,кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника відділу педагогічної психології і психології праці («Психопедагогічні особливості розвитку культури здорового  способу життя особистості в навчально-виховному процесі»); Н.Постригач,кандидата біологічних наук, старшого наукового співробітника відділу порівняльної професійної педагогіки  («Розвиток професійної «Я-концепції» учителя у процесі професійного розвитку (на матеріалах зарубіжних досліджень)»); Т. Шахрай, кандидата історичних наук, старшого наукового співробітника відділу виховних систем у педагогічній освіті  («Ретроспектива психопедагогіки як пріоритетного напряму у підготовці вчителя») та інших. 

Прес-служба НАПН України
14:28 31.03.2014