НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Участь у V Воркшопі міжнародного проєкту Еразмус + «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні»

5 – 7 червня 2023 року в межах міжнародного проєкту Еразмус + «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні» (PAGOSTE) в університеті Констанц (Німеччина) відбувся п’ятий воркшоп, присвячений розгляду результатів впровадження інноваційних механізмів управління підготовкою викладачів професійного навчання.

Доповіді про кількісні та якісні результати проведеної роботи презентували представники закладів вищої освіти – партнери проєкту: Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана (Марина АРТЮШИНА, Оксана САРКІСОВА, Лариса КОВРАТ); Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського (Тетяна ПЕТУХОВА, Вікторія КОЗАК, Володимир ЧЕРНИХ); Національного транспортного університету (Людмила БОНДАР, Халіда БАХТИЯРОВА), Української інженерно-педагогічної академії (Марина ВАСИЛЬЄВА, Тетяна БОНДАРЕНКО, Ганна ГРІНЧЕНКО). Учасники воркшопу, за участю закордонних партнерів із Віденського університету економіки та бізнесу (Ріхард ФОРТМЮЛЕР, Герхард ГАЙСЛЕР) й Римського університету ТРЕ (Джовані СЕРРО) обмінялись думками щодо шляхів забезпечення стабільності досягнутих результатів проєкту в майбутньому. Не залишилось поза увагою питання про реалізацію робочого пакета з поширення інформації про активності та здобутки проєкту.

Проєктна команда Інституту професійної освіти НАПН України у складі: Валентини РАДКЕВИЧ, Миколи ПРИГОДІЯ, Вікторії КРУЧЕК, Даші ВОРОНІНОЇ-ПРИГОДІЙ презентувала результати удосконалення професійного стандарту «Педагог професійного навчання» й закцентувала увагу учасників воркшопу на необхідності оновлення стандартів вищої освіти в галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», зі спеціальності 015 «Професійна освіта» для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, щоє основними інструментами управління якістю професійної освіти, нормативною основою для розвитку єдиної освітньої системи України, роботи закладів вищої освіти і їх акредитації, формування змісту освіти, організаційно-методичною базою для диверсифікації освітніх програм.

Даша ВОРОНІНА-ПРИГОДІЙ організувала для учасників воркшопу групову роботу з узгодження переліку загальних і професійних компетентностей, наведених у професійному й освітньому стандартах.

Значний інтерес викликала доповідь команди Інституту професійної освіти НАПН України про функціонування платформи «Партнерський простір 015», розробленої для забезпечення комунікації педагогів, здобувачів вищої освіти зі спеціальності  «Професійна освіта», здобувачів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, роботодавців; створення умов для професійного розвитку педагогів і обміну досвідом; впровадження механізмів взаємодії стейкхолдерів у підготовці педагогічних працівників закладів освіти.

Проєктна команда Міністерства освіти і науки України (Оксана РУМОВСЬКА, Людмила ГАРМАШ, Ольга БОЖКО) ознайомила присутніх зі змістом наказу № 666 від 01 червня 2023 року «Про затвердження, створеного учасниками проєкту науково-методичного видання «Методичні рекомендації щодо запровадження механізмів управління на основі партнерства у закладах вищої освіти, що здійснюють підготовку педагогів за спеціальністю 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка». Означена розробка є важливим програмним документом для покращення якості управління підготовкою педагогів.

Приємним «бонусом» для учасників воркшопу була можливість поспілкуватися під час круглого столу з магістрантами університету Констанц – майбутніми вчителями економіки й економічних дисциплін. У ході зустрічі магістри розкрили мотиви обрання педагогічного фаху, сильні та слабкі сторони навчання в університеті, організацію дослідницької роботи магістрантів, особливості практичного навчання, перспективи працевлаштування тощо.

Захід традиційно завершився детальним аналізом кординатора проєкту професора Томаса ДАЙСІНГЕРА та міжнародного експерта Лєни ФРАЙДОРФЕ про внесок кожної з команд у реалізацію завдань проєкту та планування подальших проєктних заходів до кінця 2023 року.


17:54 14.06.2023