НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Інтернет-семінар для професійно-технічної освіти

Сучасне інформаційне суспільство висуває принципово нові вимоги до професійної діяльності суб’єктів системи професійно-технічної освіти. В рамках цих вимог особливої значущості набуває такий педагогічний працівник системи ПТО, який готовий і здатний постійно працювати з великим обсягом різноманітної інформації, для якого інформація є водночас «сировиною» і продуктом професійно-педагогічної діяльності, тобто компетентний в інформаційно-аналітичному відношенні. Тому питання розвитку інформаційно-аналітичної компетентності педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів стало предметом обговорення проведеного лабораторією «Всеукраїнський інформаційно-аналітичний центр професійно-технічної освіти» Інституту ПТО НАПН України науково-практичного Інтернет-семінару, який відбувся 18 березня, повідомила завідувач даної лабораторії Ірина Гириловська.

Серед ключових питань Інтернет-семінару: методологічні засади обґрунтування змісту інформаційно-аналітичної компетентності педагогічних працівників ПТНЗ, основні підходи до створення інформаційної системи методичної діяльності в ПТНЗ, актуальні завдання експериментальної діяльності в сучасних умовах модернізації професійної освіти, технологія розвитку інформаційної культури майбутніх кваліфікованих робітників та інші.

З доповідями щодо ключових питань Інтернет-семінару виступили: заступник директора Інституту ПТО з науково-експериментальної роботи, доктор педагогічних наук, доцент М.В. Артюшина; вчений секретар Інституту ПТО Л.М. Петренко; провідний науковий співробітник, доктор педагогічних наук, професор В.В. Ягупов; кандидати наук (І.В. Гириловська, І.М. Савченко, Н.О. Величко, С.В. Алєксєєва); наукові співробітники лабораторії «ВІАЦ ПТО» (Л.А. Майборода, О.Д. Гуменний). До обговорення долучилися керівники навчально-методичних центрів, професійно-технічних навчальних закладів, методисти, педагоги професійного навчання з навчальних закладів Києва, Житомира, Вінниці, Львівської, Дніпропетровської, Хмельницької областей та ін.

Плідна співпраця науковців та педагогічних працівників професійно-технічної освіти втілилася у таких рекомендаціях Інтернет-семінару:

  1. Посилити співпрацю навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти та адміністрацій ПТНЗ щодо удосконалення інформаційно-аналітичної діяльності.
  2. Розробити план заходів, спрямованих на розвиток інформаційно-аналітичної компетентності педагогічних працівників ПТНЗ.
  3. Розвивати  інформаційну культуру педагогів ПТНЗ, використовуючи інформаційно-комунікативні та мультимедійні технології.
  4. Проводити Інтернет-семінари з планування та організації дослідно-експериментальної роботи у ПТНЗ.
  5. Розробити методичні рекомендації з використання блога у відкритому інформаційному просторі професійно-технічної освіти.

Отже, проведення таких Інтернет-семінарів сприяє не лише обміну інноваційними ідеями між науковцями та педагогами професійно-технічної освіти, а й виробленню стратегії спільної діяльності, спрямованої на покращення освітньої діяльності ПТНЗ.

Прес-служба НАПН України
17:37 26.03.2014