НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Всеукраїнський круглий стіл «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ ДІТЕЙ НА ПОЗАШКІЛЬНУ ОСВІТУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

20 квітня відбувся Всеукраїнський круглий стіл «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ ДІТЕЙ НА ПОЗАШКІЛЬНУ ОСВІТУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ», метою якого стало обговорення основних питань забезпечення і реалізації прав дітей на позашкільну освіту, діяльності закладів позашкільної освіти в умовах воєнного стану. Участь у засіданні взяли Представники Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх cправ України, Міністерства молоді та спорту України, Державної служби якості освіти України, Національної академії педагогічних наук України, Міжнародної асоціації позашкільної освіти, керівники органів управління освітою, закладів позашкільної освіти, військові, вчені, громадськість. Мотиваційні виступи представників зазначених структур містили щиру підтримку позашкільної галузі й свідчили про глибоке розуміння значення й функцій позашкільної освіти у розвитку дітей і юні, особливо у час воєнного стану.

Президент НАПН України Василь Кремень зокрема наголосив на підтримці позашкільної освіти, оскільки саме цей напрям утверджує дитиноцентричну модель освітньої діяльності, в той час, коли освіта й освітяни намагаються максимально наблизити освіту до обдарувань дитини, вона є суттєвим доповненням освіти у загальноосвітній школі. «Значення позашкільної освіти в умовах війни зростає: багато дітей змушені навчатися дистанційно і таким чином заклади позашкільної освіти стають єдиним місцем зустрічі і спілкування дітей, до того ж зустрічі за здібностями, за близькістю подобань, і це важливо не тільки для розвитку дитини, а й соціалізації», – зауважив Василь Кремень. Президент НАПН України зазначив про те, що позашкільна освіта має існувати не лише, як заклади позашкільної освіти. Але потрібно більше турбуватися про організацію позашкільної освіти у закладах шкільної освіти, особливо у сільській місцевості. НАПН України, зокрема Інститут проблем виховання, приділяє постійну увагу позашкільній освіті, створюючи все нові розробки з проблем виховання, сприяючи впровадженню нових методик, підтримують тісні зв’язки із закладами позашкільної освіти, особливо із тими, що є експериментальними майданчиками Інституту проблем виховання. Академія і всі її Інститути завжди будуть структурами, які максимально сприятимуть розвитку позашкільної освіти в Україні.

Відбулася панельна дискусія за чотирма напрямами:

  • Законодавче забезпечення прав дітей на позашкільну освіту в умовах воєнного стану;
  • Дотримання законодавства щодо реалізації прав дітей на позашкільну освіту в умовах воєнного стану;
  • Якість позашкільної освіти в умовах воєнного стану;
  • Кадрове забезпечення закладів позашкільної освіти в умовах воєнного стану.

За результатом обговорення запропоновано документ – проєкт Концепції позашкільної освіти в умовах воєнного стану.


15:38 24.04.2023