Упродовж 02.11.2022 р. – 05.11.2022 р. в Університеті Рома Тре (м. Рим, Італія) відбувся координаційний воркшоп проєкту Еразмус+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні» (PAGOSTE), номер проєкту 609536-EPP-1-2019-1-DE-EPPKA2-CBHE-SP. У цій координаційній зустрічі взяли участь партнери проєкту з України – Директорат професійної освітиМіністерства освіти і науки України, Інститут професійної освіти НАПН України, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Національний транспортний університет, Українська інженерно-педагогічна академія, а також з Європейського Союзу – Університет Констанцу (University of Konstanz), Віденський університет економіки і бізнесу (Vienna University of Economics and Business) та Римський університет Тре (Roma Tre University).
Воркшоп мав важливе значення для досягнення мети проєкту – вдосконалення національної системи підготовки викладачів професійної освіти в Україні, а також забезпечення ефективної партнерської взаємодії зі стейкхолдерами.
Кожного дня учасники воркшопу брали участь в обговоренні проблем підготовки педагогів професійного навчання та розробленні концептуальних основ удосконалення системи професійної освіти в Україні на основі європейського досвіду. Також партнери взяли участь у дискусії щодо перспектив управління підготовкою викладачів професійної освіти в Україні на основі партнерства.
У рамках програми воркшопу українські команди презентували результати виконаної роботи та узгоджували подальші етапи реалізації проєкту для досягнення його цілей.
Команда Інституту пофесійної освіти Національної академії педагогічних наук України (Валентина Радкевич, Вікторія Кручек, Даша Вороніна-Пригодій) представила розроблену онлайн платформу Партнерський простір «015» (https://www.015.org.ua), яка є публічною, безкоштовною, гнучкою електронною системою, спрямованою на забезпечення комунікації між здобувачами освіти, педагогами та стейкхолдерами; створення умов для професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти, обміну досвідом; реалізації механізмів взаємодії стейкхолдерів у підготовці педагогів професійної освіти, пошук місць проходження студентами практики, працевлаштування тощо.
Також було представлено доповідь про внесення змін до професійного стандарту з професії 3340 «Педагог професійного навчання», а саме: до переліку загальних компетентностей педагога професійного навчання додатково внесено здатність нести персональну відповідальність щодо інтелектуальної та культурної власності і результатів прийняття професійних рішень; здатність комунікувати у межах професійної діяльності; здатність спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами (усно і письмово), здатність виявляти лідерські якості та підприємливість, здатність дотримуватись правил охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту, здатність управляти конфліктами; здатність застосовувати цифрові технології; здатність бути відкритими до проявів мультикультурності, гендерної різноманітності; дотримуватись етичних норм поведінки; здатність діяти як відповідальний громадянин і брати участь у соціальному житті, здатність реалізовувати свої права і обов’язки, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку.
03.11.2022 р. відбувся візит до італійського закладу професійної освіти «Доміція Лучілла», пріорітетом діяльності якого є посилення уваги до формування європейських ключових компетентностей і цінностей у здобувачів освіти.
Завдяки інноваційним цифровим ресурсам закладу вдалося продемонструвати партнерам проєкту «живу» роботу однієї з кулінарних майстерень, де здобувачі освіти під керівництвом викладача Сальваторі виконували практичні завдання (новина з офіційного сайту IISS VIA DOMIZIA LUCILLA: https://www.domizialucilla.edu.it/italiawp/gallerie/evento-progetto-pagoste/). Керівники закладу «Доміція Лучілла» ознайомили учасників воркшопу з особливостями організації освітнього процесу, специфікою взаємодії викладачів із здобувачами освіти.
Результати, представлені учасниками воркшопу, були позитивно оцінені “critical friend” Лєною Фрайдорфер, співробітником кафедри професійної освіти Інституту педагогічних наук Цюріхського університету (Швейцарія).
Людмила БАЗИЛЬ,
ІПО НАПН
України
16:22 10.11.2022