НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Серпнева стратегічна секція з професійної освіти

18 серпня 2022 р. у рамках Міжнародної серпневої науково-практичної конференції «Освіта, освітяни – незламні у війні» було проведено на базі Козятинського Міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту Вінницької області Всеукраїнську стратегічну секцію «Професійна освіта: результати, поточний стан і перспективи».

Учасники заходу мали можливість долучитися до обговорення питань міжнародної підтримки закладів професійної (професійно-технічної) освіти, створення безпечних умов їх функціонування та навчання здобувачів освіти в умовах воєнного стану, започаткування діяльності освітніх хабів, професійного розвитку педагогічних працівників тощо.

Відкрив засідання заступник Міністра освіти і науки України Олександр Костюченко, який привітав учасників із початком нового навчального року та закликав дотримуватися вимог щодо безпеки організації освітнього процесу. Народний депутат України Ольга Коваль у вітальному слові акцентувала увагу на необхідності вдосконалення освітнього законодавства з урахуванням потреб воєнного та повоєнного часу. Директор  директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Ірина Шумік приділила увагу основним проблемам трансформації професійної освіти під час війни.

У роботі стратегічної секції взяла участь директор Інституту професійної освіти НАПН України Валентина Радкевич, яка акцентувала увагу на врахуванні викликів, пов’язаних із функціонуванням професійної (професійно-технічної) освіти в умовах воєнного стану, та здійсненні випереджувального науково-методичного супроводу. Валентина Радкевич зазначила, що, попри воєнний час, науковці Інституту професійної освіти НАПН України, взаємодіючи з партнерами, оновили зміст професійного стандарту «Педагог професійного навчання» (https://ivet.edu.ua/index.php/component/k2/%E2%84%96/1622-hromadske-obhovorennia-proiektu-onovlenoho-profesiinoho-standartu-pedahoh-profesiinoho-navchannia); розробили професійні стандарти із затребуваних ринком праці кваліфікацій (https://www.fpsu.org.ua/materialy/22965-profspilka-budivelnikiv-spilno-z-partnerami-e-rozrobnikom-profesijnogo-standartu.html.), забезпечили відкритий доступ освітян до онлайн-тренінгів, вебінарів, семінарів Інституту з питань функціонування закладів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах воєнного стану за такими напрямами: громадянська освіта, психологічна підтримка, правова освіта, цифрова освіта, підвищення кваліфікації тощо (https://ivet.edu.ua/index.php/events/arkhiv-konferentsii); підготували серію нових електронних видань наукового, навчального, виробничо-практичного і довідникового характеру для вдосконалення освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти й забезпечення її якості (https://ivet.edu.ua/index.php/repozytarii/produktsiia-ndr);   започаткували розроблення унікальної цифрової платформи для розміщення навчального контенту з професійної (професійно-технічної) освіти та зміцнення комунікації закладів освіти з ринком праці. Важливим кроком у вирішенні проблем системи професійної освіти, пов’язаних із війною, стала оперативна переорієнтація наукових досліджень на розв’язання проблем воєнного часу та повоєнного відновлення вітчизняної економіки. З огляду на це, в Інституті розпочалося розроблення інноваційних технологій і методик розвитку державно-приватного партнерства, професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників в умовах змішаного навчання, застосування цифрових та екоорієнтованих технологій у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників, консультування з молодіжного підприємництва у воєнний та повоєнний час, розвитку професійної компетентності педагогічних працівників коледжів в умовах пандемії, воєнного та повоєнного часу.

Валентина Радкевич також наголосила, що саме за ініціативи Інституту професійної освіти НАПН України до Плану відновлення України було включено два національні проєкти: «Єдина система професійної освіти» (передбачає об’єднання професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти; розмежування функцій закладів професійної освіти та центрів професійно-технічної освіти Служби зайнятості); «Ефективна мережа закладів професійної освіти для повоєнних потреб особистості, суспільства, економіки». Реалізація цих проєктів дасть змогу значно покращити якість професійної освіти, ефективно використовуючи при цьому кошти різних джерел фінансування, а також спрямувати їх на професійну підготовку кваліфікованих фахівців з актуальних для потреб воєнної та повоєнної економіки кваліфікацій.

Перегляд доповідей учасників стратегічної секції доступний на Youtube-каналі, за посиланням:https://youtu.be/jLkxDKoUqnE


14:21 19.08.2022