У червні – липні 2022 року, незважаючи на важкі часи для України, пов’язані з військовою російською агресією, відновив роботу українсько-австрійський проєкт «Цифровізація викладання», який започаткований у 2021 році Аташе з питань освіти Посольства Австрійської Республіки в Україні, Уповноваженим з питань освіти Міністерства освіти, науки та досліджень Австрії Домініком Айзенманном та OeAD (Австрійською службою міжнародної співпраці в галузі освіти і досліджень) за підтримки Міністерства освіти і науки України.
Проєкт став важливим ресурсом втілення Стратегії розвитку ДЗВО «Університет менеджменту освіти» на період до 2024 року, концепції цифровізації та забезпечення якості освіти в Університеті й реалізується під безпосереднім патронатом ректора Миколи Кириченка. З огляду на це проєктна команда ДЗВО «Університет менеджменту освіти» створена на засадах конкурсного відбору за двома напрямами: «Освітній менеджмент» і «Викладання предметів STEM». До її складу увійшли 15 науково-педагогічних працівників з двох інститутів – Центрального інституту післядипломної освіти та Навчально-наукового інституту менеджменту та психології. Очолила проєктну команду проректорка з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків Наталія Муранова.
За програмою проєкту «Цифровізація викладання», оновленою відповідно до вимог часу, упродовж червня – липня 2022 року відбулися чотири заходи: два методичні вебінари (15 та 23 червня 2022 року) та два вебінари-воркшопи (05 та 06 липня 2022 року).
Спікерами вебінарів стали експерти з Австрії:
· Сара Едельсбруннер і Марія Гаас (Технічний університет м. Ґрац);
· Андреас Ріпль і Міхаель Чонґраді (NCoC eEducation).
Під час методичних вебінарів із тем «Як зробити навчальне відео?» та «Перевернутий клас» (Flipped Class)» учасники проєктної команди ДЗВО «Університет менеджменту освіти» ознайомилися з вимогами до навчального відео, технологією його створення, методикою проведення онлайн занять з використанням навчального відео, ґрунтовно опанували особливості технології навчання «Перевернутий клас» (Flipped Class), її переваги й ризики, роль педагога й особливості управління освітнім процесом, мали можливість практично відпрацювати у міні-групах дидактичні засади реалізації технології навчання «Перевернутий клас» (Flipped Class). Найбільшу дискусію викликала модель віртуальний перевернутий клас (The Virtual Flipped Classroom), яка широко використовується викладачами при впровадженні дистанційного навчання.
Вебінари-воркшопи були присвячені проблемам «Цифрова компетентність і самооцінювання», «Цифровізація у сфері менеджменту освіти», «Цифровізація викладання STEM-предметів».
Під час вебінарів-воркшопів учасники ознайомилися з досвідом Австрії щодо розвитку цифровізації шкільної освіти, її науково-методичними засадами; баченням від eEducation Austria щодо моделі чотирьох основних форм навчання Гільберта Майера; системою менеджменту якості в австрійських школах та мали змогу набути практичних навичок управління освітнім процесом з використанням навчальної платформи Moodle.
Особливу зацікавленість учасників привернули питання оргенограми, мережі й принципів eEducation, цифрової компетентності та рамки (моделі) цифрової компетентності, інструментарію на допомогу розроблення цифрової концепції, особливостей створення навчального курсу eEducation.
Інтерес та жваву дискусію учасників під час спільного навчання на платформі Moodle викликала модель «Коло навчання». Запропоновані спікерами практичні вправи та завдання дали змогу учасникам опанувати методику проведення занять з використанням платформи Moodle та її широкі можливості.
Створена на заходах атмосфера співпраці та довіри між усіма суб’єктами освітнього процесу (організаторами, спікерами, учасниками) сприяла продуктивному обміну досвідом і думками, фідбеку та рефлексії.
Заходи проєкту сприяли розвитку та вдосконаленню цифрових компетентностей учасників проєктної команди, опануванню ними нового досвіду у сфері цифровізації освітнього процесу та викликали бажання інтегрувати їх у свою професійну діяльність.
Чекаємо нових зустрічей за проєктом!
11:59 11.07.2022