НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Спільний воркшоп ІЦО НАПН України і ДНУ «ІМЗО» в рамках Програми спільної діяльності МОН України і НАПН України

За ініціативи Інституту цифровізації освіти НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» в рамках Програми спільної діяльності МОН України і НАПН України 28 квітня 2022 року відбувся широкомасштабний всеукраїнський семінар на якому розглянуто актуальні питання організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. На захід зареєструвалося близько 2 тис. педагогів; технічно змогли долучитися 420 осіб.

З вітальними словами до учасників заходу звернулися:

Світлана Литвинова, заступник директора Інституту цифровізації освіти НАПН України; Євген Баженков, директор ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; Оксана Мельник, начальник відділу науково-методичного забезпечення інтеграції у європейський освітній простір ДНУ Інститут модернізації змісту освіти.

У доповіді «Сервіс орієнтоване середовище: реалізація дистанційної форми навчання учнів в умовах воєнного стану» СвітланаЛитвинова розкрила аспекти організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану в закладах загальної середньої освіти України. Вона зазначила, що майже 83% закладів освіти визначилися з політикою організації навчання учнів в нових реальних умовах. Серед загальнодоступних і простих сервісів, обраних вчителями для навчання учнів перше місце зайняла система відеоконференцій ZOOM, на другому місці – Google Classroom і третє місце посів Viber. Комплекс цих сервісів створив оптимальні умови для забезпечення як доступу до навчальних матеріалів, зворотного зв’язку, так і живого спілкування з вчителями. Однією з головних проблем, що знижували якість освітнього процесу вчителі визначили доступ до мережі Інтернет та його якість – 44%. Майже 22% учасників скористалися комплексним рішенням від компанії Microsoft – сервісом Teams.

Також було обговорено питання криз та шляхів формування системи електронного навчання (Кухаренко В., професор ХНАДУ), організації роботи в корпоративному просторі Office 365 (Григор’єв С., директор ДЛІТ) та формування хмарних спільнот викладачів (Малоіван І., заступник директора з навчально-виховної роботи ДЛІТ).

Питанню залучення обдарованих учнів до міжнародних онлайн проєктів, зокрема Stanford Math Tournament (Сотніченко О., вчитель-методист з математики ДЛІТ), організації їхньої діяльності, координації виконання завдань, комунікації іноземною мовою приділено особливої уваги.

Найважливіше питання, що турбувало освітян – забезпечення ефективності викладання предметів природничого циклу. Про організацію і можливості онлайн уроків з хімії в умовах воєнного стану доповіла Бобряк Л., вчитель-методист з хімії Одеського НВК «Гімназія № 7», яка зазначила, що вчитель має обрати ті сервіси якими йому й учням зручно користуватися та які мають мобільні версії.

Питання організації дистанційного навчання учнів, які знаходять за кордоном розкрила Водоп’ян Н., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель-методист з біології ДЛІТ) і зазначила про важливість асинхронного навчання в умовах воєнного стану та цифрового контенту.

Ігрові аспекти навчання в умовах воєнного стану засобами Minecraft як інструменту реалізації STEM проєктів презентувала Пономаренко О., вчитель математики ЗШ І -ІІІ ступенів № 9 Донецької області); використання сервісів для розроблення навчального контенту окреслено Лютинською М., вчителем-методистом з інформатики ЗО "ПЗНЗ "МІДГАРД», яка розповіла про ініціативу щодо розроблення цифрового контенту для мовної адаптації українських учнів за кордоном. Питання психологічної підтримки учнів, які знаходяться в бомбосховищах підняла Сисоєва О., вчитель англійської мови ДЛІТ, і запропонувала міні-тренінги для адаптації учнів до навчання в нестандартних умовах. Про організацію підтримки українських учнів в Болгарії доповілаПата О., вчитель-методист з інформатики Шосткинської гімназії яка розповіла про відмінності в організації освітнього процесу і змісту навчання учнів та наголосила про важливість формування адаптаційних класів для українських учнів.

Учасники Workshop зазначили, що цифрові технології надають необмежені можливості для забезпечення освітнього процесу, незважаючи на місце перебування як вчителів, так і учнів. 

Матеріали учасників Workshop:

Литвинова С.Г. Сервіс орієнтоване середовище Презентація
Григор’єв С.Б. Організація роботи закладу освіти Презентація Презентація-2021
Кухаренко В.М. Дистанційне навчання в період криз Презентація
Сотніченко О.В. Робота з обдарованими учнями Презентація
Кузичев М.М.,Малоіван І.Є. Хмарні спільноти викладачів 
Бобряк Л.К. Організація і можливості онлайн уроку хімії Презентація
Водоп’ян Н.І.Під час війни вивчаємо життя Презентація
Пономаренко О.О. Minecraft–інструмент реалізації STEM проєктів Презентація
Сисоєва О.В. Година нормальності Презентація
Лютинська М.О. Трансформація викладання та навчання Презентація
Галегова О.В. Організація та проведення комплексної експертизи


16:47 02.05.2022