НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Психологія професійної орієнтації в системі педагогічної освіти

26 грудня відбулося засідання Президії НАПН, на якому було заслуханодоповідь завідувача відділу профорієнтації і психології професійного розвитку Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Олени Ігнатович та інформацію голови комісії, дійсного члена НАПН України, директора Інституту проблем виховання Івана Беха про результати наукового дослідження «Психологія професійної орієнтації в системі педагогічної освіти».

Мета дослідження полягала в розробленні психологічних засад і методичних засобів професійної орієнтації в системі педагогічної освіти. Під час обговорення науковці відзначили, що виконавці дослідження приділили увагу передусім визначенню професійної орієнтації як інтегральної системи діяльностей особистості (інформаційно-професіографічної, діагностико-прогностичної, професійно-консультативної), успішне здійснення яких вимагає від педагогічного працівника відповідних профорієнтаційних компетенцій і психологічної готовності до профорієнтаційної діяльності з людиною на різних етапах її професійного визначення.

Одним з головних результатів дослідження стала концепція професійної орієнтації в системі педагогічної освіти, що ґрунтується на культурно-історичній методології. Істотним здобутком науковців, що виконували тему, є методичні засоби (професіографічний матеріал, психодіагностичні та корекційно-розвивальні методики, методичні рекомендації), розроблені для забезпечення ефективної профорієнтаційної діяльності у:вищих педагогічних, професійно-педагогічних навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації та інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагогічних класах та університетах майбутнього вчителя, центрах зайнятості.

Узагальнивши результати здійсненого аналізу, комісія констатувала успішне виконання співробітниками відділу професійної орієнтації і психології професійного розвитку Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України дослідження «Психологія професійної орієнтації в системі педагогічної освіти», належний науковий рівень отриманих результатів, їх теоретичне та практичне значення, широке впровадження в практику. Водночас комісія висловила щодо діяльності відділу деякі зауваження та побажання.

Президія Національної академії педагогічних наук України

постановила результати наукового дослідження відділу профорієнтації і психології професійного розвитку схвалити. Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України (Н.Г. Ничкало) отримало завдання сприяти забезпеченню впровадження результатів завершеного фундаментального дослідження  у педагогічну практику, а також налагодити наукову співпрацю відділу профорієнтації і психології професійного розвитку Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України з відповідними структурними підрозділами підвідомчих установ НАПН України, в яких досліджуються різні аспекти професійної орієнтації.

 Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України (І.А. Зязюн) має започаткувати дослідження, спрямовані на розвиток професійної орієнтації в системі неперервної педагогічної освіти з урахуванням прогресивних ідей зарубіжного досвіду і здійснити моніторинг чинників професійного самовизначення молоді в умовах упровадження національної рамки кваліфікацій.

Прес-служба НАПН України
13:35 27.12.2013