НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника»

5-6 грудня в Інституті педагогіки НАПН України відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника».

Щороку Інститут педагогіки збирає науковців, учителів, методистів, всіх небайдужих до долі вітчизняного підручника. Саме цьому освітянському форуму теорія та практика підручникотворення завдячує розв’язанню актуальних проблем з розроблення теоретико-методичних засад творення навчальної книги, підвищення ролі підручника в забезпеченні якості освіти, формуванню системи дидактичних вимог, які ставляться до сучасного підручника з позицій науковця, педагога, викладача, студента, учня, батьків, удосконалення критеріїв оцінювання якості підручника.

У цьогорічній конференції взяли участь колеги з Інституту педагогічних наук Молдови, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, Інституту проблем виховання НАПН України, представники провідних вищих та загальноосвітніх навчальних закладів: Київщини, Донеччини, Кіровоградщини, Запоріжжя, Полтавщини, Хмельниччини, Черкащини.

Учасників конференції привітали головний учений секретар Національної академії педагогічних наук України Михайло Бурда і директор Інституту педагогіки НАПН України Олег Топузов. Виступаючі зазначали, що завдяки роботі конференції на державному рівні піднімаються питання удосконалення процесу підготовки навчально-методичної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів, визнання статусу експериментального підручника та визначення механізмів його використання в освітній практиці. За результатами роботи щорічної конференції традиційно видається збірник наукових праць «Проблеми сучасного підручника», в якому відображено результати фундаментальних досліджень теорії й практики підручникотворення.

 

На пленарному засіданні з доповідями виступили, зокрема, академік-секретар Відділення психології, вікової фізіології та дефектології НАПН України, директор Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України С.Максименко («Теоретико-психологічні та методологічні засади творення підручника»), завідувач кафедри «Математики і Природничих наук» Інституту педагогічних наук м. Кишинеу (Республіка Молдова) І.Акіри («Учебник и индивидуальная образовательная траектория ученика»), провідний науковий співробітник лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання НАПН України Л.Масол («Підручники з інтегрованих курсів «Мистецтво» та «Художня культура» в контекті цілісної моделі шкільної освіти»), головний науковий співробітник лабораторії української словесності Інституту педагогіки НАПН України О.Хорошковська («Текстоцентричний підхід і його реалізація в підручниках української мови для 4 класу ЗНЗ з мовами навчання національнх меншин України»), член-кореспондент НАПН України, завідувач лабораторією суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН УкраїниО.Пометун.

Робота конференції продовжувалася у дев’яти секціях, де учасники розглянули такі питання, як  теорія та методологія сучасного підручникотворення, особливості підручникотворення в галузі природничо-математичної освіти, підручник з фізики та астрономії як засіб формування предметних і ключових компетентностей», актуальні проблеми підручникотворення з суспільствознавчих дисциплін, особливості розроблення підручника в галузі мовної і літературної освіти, реалізація Державного стандарту початкової загальної освіти у новому поколінні підручників,  використання електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі.

За результатами конференції буде вироблено рекомендації.

Прес-служба НАПН України
17:33 10.12.2013