НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
IX Міжнародний семінар «Політичне та економічне самовизначення: освіта для цифрового громадянства у постпандемічні часи»

29 жовтня 2021 року відбувся IX Міжнародний семінар «Політичне та економічне самовизначення: освіта для цифрового громадянства у постпандемічні часи», який у цьому році приймав Федеральний університет Санта-Катарина (UFSC, Флоріанополіс, Бразилія) за великої організаційної роботи професора кафедри психологіїданого університету Андреї Ізабель Джакомоцці, та координації й модерації семінару Ірини Бондаревської, голови ГО «Центр особистісних і соціальних трансформацій», доцента кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України (Київ, Україна).

Серед співорганізаторів – учасників семінару –  представники освітніх, наукових установ і громадських об’єднань з 11 країн (Бразилія, Індонезія, Греція, Італія, Литва, Молдова, Польща, Румунія, Сербія, Угорщина, Україна), у тому числі від України – ГО «Центр особистісних і соціальних трансформацій» і ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Першу частину семінару було спрямовано на аналіз соціальних і політичних процесів, пов’язаних із самовизначенням громадян різних суспільств та їх громадянською активністю у складних умовах сьогодення. Доповіді Аннамаріа де Роза і Латіні М. Тайєб (Університет Сапієнца в Римі, Рим, Італія) було присвячено аналізу поляризованих соціальних репрезентацій іммігрантів у політичному інституційному дискурсі, зумовлених процесами «персоніфікації» проти «деперсоніфікації». Андрея Ізабель Джакомоцці, Ана Марія Хусто, Аманда Крістін Таварес та Андерсон да Сільвейра (Федеральний університет Санта-Катарина (UFSC), Бразилія) охарактеризували процеси політичної поляризації та міжгрупові відносини в Бразилії. Наталія Кожокару, Ана Зара (Молдовський державний університет) висвітлили наративи стосовно Covid-19 у контекст досвіду хвороби та динаміки відповідних уявлень.

У другій частині семінару основний акцент було зроблено на особливостях освітнього процесу в умовах пандемії. Наталія Калашник (Міжнародний Посол Миру, Україна) презентувала методологічні засади густосології як інтегрованої науки, що об’єднує різноманітні напрями життя.

Велику увагу привернула доповідь Ірини Бондаревської, голови ГО «Центр особистісних і соціальних трансформацій», доцента кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Виступ було присвяченоавторській моделі арт-розвитку недискримінаційних цінностей в освіті, і викликав жваву дискусію учасників семінару в контексті можливості залучення творів мистецтва у процес громадянської освіти.

Рустика Нур Істікомах, (Університет Padjadjaran, Індонезія) охарактеризувала програму посередництва щодо державних комунікацій з громадськістю в сучасних умовах. Єва Соліна Гултом(Університет Халу Олео, Індонезія) висвітлила можливості застосування концептуальних положень Курта Левіна до побудови програми захисту й підтримки в умовах цифрового суспільства. Марія Гурцова (здобувач PhD з психології та педагогічних наук, фізіотерапевт спеціальної (допоміжної) школи №6 (м. Кишинів, Молдова), Світлана Даниленко(доктор філософії у галузі спеціальної педагогіки, директор спеціальної (допоміжної) школи № 6 (м. Кишинів, Молдова) проаналізували проблеми пандемії та її наслідки для освітнього процесу.

У дискусії по завершенні семінару учасники виокремили основні проблеми в галузі соціальних наук загалом і громадянській освіті зокрема, що потребують нагального розв’язання в умовах пандемії та постпандемічні часи, та окреслили перспективи подальшої співпраці, зокрема організацію наступного, Х-го семінару в Індонезії.

Пресслужба НАПН України
14:54 02.11.2021