7 жовтня 2021 року в Національній академії педагогічних наук розпочав свою роботу VІI Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей» (онлайн).
Пленарне засідання відкрив академік-секретар відділення психології, вікової психології та дефектології НАПН України Сергій Максименко. Він порушив тему методології і генетичних методів як засобів корекції розвитку дітей із особливими потребами. Про основні тенденції розвитку освіти для осіб з особливими освітніми потребами йшлося у виступі керівника експертної групи з питань дошкільної та інклюзивної освіти МОН України Віктора Салькова. Сучасні проблеми, розвиток і супровід освіти осіб з особливими потребами висвітлила директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Леся Прохоренко. Вона охарактеризувала ключові аспекти розвитку освіти осіб з особливими потребами в Україні за останні тридцять років і наголосила на тому, що реальне здійснення роботи за означеними напрямами дасть змогу, з одного боку, наблизити освітні вимоги до загальноприйнятих освітніх стандартів, а з іншого – забезпечити можливість усім дітям з особливими освітніми потребами здобувати бажаний рівень підготовки за умов альтернативного вибору форми навчання та типу навчального закладу.
До роботи VІI Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології долучилися: голова всеукраїнської громадської організації УТОГ Ірина Чепчина («Інформаційна доступність освітнього процесу для жестомовних осіб»); член-кореспондент НАПН України, професор кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Андрій Шевцов («Системно-синергетична методологія галузі наук про спеціальну освіту»); директор Інституту обдарованої дитини НАПН України Максим Гальченко; завідувач відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України Марина Мельник («Двічі виняткові діти: ідентифікація та виявлення потенційних можливостей розвитку»); начальник відділу корекційної освіти, соціальної роботи та взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації Оксана Углік («Розвиток освітньої мережі для дітей з особливими освітніми потребами в Одеській області»). У заході беруть участь міжнародні учасники: Др. Тім Лорман – ректор Едмонтонського Університету Конкордія, Едмонтон, Альберта, Канада; Katie Bonawitz – Ed.D. Assistant Dean, Center for Access and Integration Program Director, MA Special Education Professor, Education Department Bethel University, USA; Тереза Сіансіоло – доктор наук у галузі нейропсихології, керівник клінічної програми «AgapeMinistries», фахівчиня з поведінки, USA.
8 жовтня VІI Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей» продовжить роботу. Працюватимуть секції: Освіта дітей з особливими потребами: міжнародний досвід, українські реалії та перспективи; Інклюзія в освіті: поступ та проблеми; Інновації в освіті осіб з особливими потребами: стратегії і технології нової української школи; Дистанційна освіта осіб з особливими потребами: організаційно-педагогічні аспекти; Проблеми соціалізації осіб з особливими потребами в умовах системних змін; Розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів: підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації; Усе починається з поведінки. Поговорімо про ABA. Як зробити дитячий світ доступним.
18:42 07.10.2021