6 квітня 2021 р. відбувся вебінар «Забезпечення якості освіти дітей раннього та дошкільного віку у приватному секторі: наука і практика». Захід організований Відділенням загальної педагогіки та філософії освіти Національної академії педагогічних наук України, Інститутом проблем виховання НАПН України спільно з підкомітетом з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України
У роботі вебінару взяли участь понад 100 осіб – учені НАПН України, працівники Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України, представники закладів вищої освіти, директори, засновники, педагоги приватних закладів дошкільної освіти й ін.
Було розглянуто питання забезпечення якості освіти дітей раннього та дошкільного віку у приватному секторі; упровадження сучасних освітніх методик та технологій в освітній процес приватних закладів дошкільної освіти; налагодження співпраці всіх зацікавлених суб’єктів із закладами освіти дітей раннього та дошкільного віку приватної форми власності.
Президент НАПН України Василя Кременя у вітальному слові наголосив на актуальності і значущості для суспільства проблеми освіти дітей раннього та дошкільного віку та необхідності розвитку приватного сектору дошкільної освіти, а також висловлено подяку голові підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Володимиру Воронову за ініціювання та розробку спільно з науковцями НАПН України Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку.
У вітальному слові першого віце-президента НАПН України Володимира Лугового було акцентовано на важливості проблеми забезпечення якості освіти дітей раннього та дошкільного та упровадження сучасних освітніх методик і технологій в освітній процес приватних закладів дошкільної освіти.
З доповіддю виступила помічник народного депутата Володимира Воронова, юрист у сфері освітніх проектів Ольга Льодіна. Вона зазначила, що було розроблено методичний супровід для педагогів закладів дошкільної освіти спрощеного типу приватної форми власності, методику «Лідер живе в кожному» орієнтована на дітей другого-третього, третього-четвертого, четвертого-п’ятого, п’ятого-шостого років, методику Mr.LeaderScanbook, що дозволяє відстежувати розвиток дитини протягом року. Куратором цього творчого процесу виступив голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Володимир Воронов.
Ольга Льодіна наголосила, що майже завершено оновлення Закону України «Про освіту дітей раннього та дошкільного віку» (Закон України «Про дошкільну освіту»). У новому змісті Закону вперше започатковано: 1) створення єдиної цифрової платформи дошкільної освіти; 2) створення умов для якісного ринку надання послуг у сфері дошкільної освіти; 3) створення центрів підтримки батьків; 4) підвищення престижності та якості професії працівника сфери освіти дітей раннього та дошкільного віку; 5) створення координувальної установи у сфері освіти дітей раннього та дошкільного віку; 6)зміна системи фінансування закладів дошкільної освіти (програма «гроші ходять за дитиною» – на державний рівень); 7) можливість прийому до приватних закладів дітей від 2 місяців.
Модератором заходу виступила академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України Світлана Сисоєва.
Приділили увагу роботі семінару начальник відділу дошкільної освіти департаменту дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України Світлана Нерянова, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України Юрій Вергун; голова Всеукраїнської асоціації працівників дошкільної освіти Ніна Омеляненко, співзасновник вальдорфського закладу дошкільної освіти «Сонях» Андрій Горський, директори приватних закладів дошкільної освіти м. Києва Валерія Дем’янова, Євгенія Островська.
Активну участь у роботі вебінару взяли вчені Наталія Гавриш, Катерина Крутій, Ольга Рейпольська.
Плідна наукова дискусія учасників вебінару сприяла не лише глибшому розумінню проблематики освіти дітей раннього та дошкільного віку у приватному секторі, а й утвердженню консолідованої позиції щодо розвитку освіти дітей раннього та дошкільного віку в Україні, де в якості лідерів виступають члени підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, вчені НАПН України, фахівці МОН України, Державної служби якості освіти України, громадські організації.
Пресслужба
НАПН України
за
матеріалами
Інституту
проблем виховання
НАПН України
15:49 07.04.2021