НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Курси підвищення кваліфікації кадрів за спеціальністю «Психолого-педагогічна допомога дітям з аутизмом»

19-30 серпня 2013 р. у м. Харків було проведено перші в Україні  Курси підвищення кваліфікації керівних, спеціальних, педагогічних так науково-педагогічних працівників навчальних закладів за спеціальністю «Психолого - педагогічна допомога дітям з аутизмом»

Основні теми розробили і представили слухачам курсу чотири співробітники  Інституту спеціальної педагогіки НАПН України – лекції та семінарські заняття за 14 темами (56 годин).

Слухачі Курсів, а це було 23 спеціаліста – психологи і корекційні педагоги корекційно-розвивальних центрів, освітніх закладів, соціальні педагоги, переважно з Харкова, а також – з Києва, Полтави, Маріуполя – дізналися про: систему діагностики та раннього втручання, встановлення рівня розладів за аутизму та розробку індивідуальних програм навчання та розвитку, технології психолого-педагогічного супроводу та командної взаємодії, роботу з батьками, вимоги до надання корекційно-розвивальної допомоги, функційні обов’язки.

Особливий інтерес у слухачів викликали такі теми, як: система альтернативної комунікації, візуальна підтримка та структуроване навчання, науково доведені корекційно-розвивальні методики, серед яких: структуроване навчання, комунікативна система обміну зображеннями PECS, прикладний аналіз поведінки , натуралістичні стратегії , DIR / Floortime, соціальні історії та ін; розвиваючі стратегії з опорою на цілісний розвиток дітей з аутизмом, системна підготовка та впровадження інклюзивного навчання, інструмент вдосконалення професійної майстерності педагогів тощо.

На питання «Що мені дали курси?», слухачі відповідали:

дуже багато - починаючи від базових визначень і закінчуючи практичними методами корекції, науковий підхід до роботи з дітьми, цілісне бачення картини; збагатили знаннями теоретичними і практичними) про роботу з дітьми-аутистами, дали напрями роботи, на що спиратися з дітьми, як знайти контакт з ними, розкрили методики роботи, з чого починати, до чого прагнути. Маса інформації, особливий плюс - за багатий і практико-орієнтований матеріал по інклюзії, можливість розширення професійного співтовариства; конкретні інструменти для практичної роботи; більш глибоке розуміння дітей з аутизмом та способів допомоги їм, величезний масив цінної літератури в електронному вигляді, дали хороший поштовх до якісної роботи.

Серед побажань в плані удосконалення – звучали такі рекомендації, як: більше практики, більше узгодженості матеріалу від різних фахівців між собою, більше розборів конкретних випадків, відео з демонстрацією різних практик. Звучало також побажання організовувати зустрічі з колегами в дитячих і дошкільних установах з метою збагачення досвідом; більше диференціювати завдання педагога, дефектолога і логопеда, вводити творчі домашні завдання, вирішувати питання не тільки щодо розвитку дитини, але і як спілкуватися з педагогами, директорами навчальних закладів та ін.

Над усіма критичними зауваженнями та побажаннями організатори і ведучі курсів вже почали працювати, щоб в подальшому такі курси були сильнішими і дієвішими.


16:41 08.09.2013