Розглянуто питання наукової і науково-методичної
діяльності ДЗВО «Університет менеджменту освіти» в умовах децентралізації
управління освітою оговорено на засіданні Президії НАПН
України, що відбувалось в онлайн-форматі 17 грудня 2020 року.
З доповіддю про роботу виступив ректор Державного
закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних
наук України Микола Кириченко.
Від комісії з вивчення наукової і науково-методичної
діяльності університету в умовах децентралізації управління освітою виступив
ректор Національного університету біоресурсів і природокористування України Станіслав Ніколаєнко. Він зазначив, що
діяльність університету впродовж 2015‒2020 рр. здійснювалася відповідно до законів України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про вищу
освіту», «Про освіту», Стратегії розвитку Національної академії педагогічних
наук України на період 2016–2022 рр. та «Пріоритетних напрямів (тематики)
наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок НАПН
України на 2018–2022 рр.», схвалених загальними зборами НАПН України 17
листопада 2017 року.
Серед основного обґрунтовано
теоретико-методологічні засади державної політики управління безперервною
освітою в умовах модернізації освітньої системи України та концептуальні основи
державно-громадського управління післядипломною освітою і розвитком
безперервної освіти в умовах сучасного інформаційного суспільства. Розроблено класифікацію типів професійної ідентичності
майбутніх фахівців; модель оцінювання рівня конкурентоспроможності
випускника закладу вищої освіти; модель формування інформаційної культури
майбутніх керівників проєктів (Project Managers); технологію створення електронної книги з використанням платформи OURBOOKS. Удосконалено модель
професійного розвитку фахівців, яка використовується
у системі формальної післядипломної освіти, неформальної, інформальної освіти;модель управління системою підготовки конкурентоспроможних
фахівців в умовах освітніх змін, визначено її зміст на основі проведених
маркетингово-моніторингових досліджень.
Набула
подальшого розвитку віртуальна школа педагогічного коучингу (на базі
науково-методичного центру професійно-технічної освіти Рівненської області). Створено: інформаційно-методичний ресурс як базу для забезпечення організаційних умов розвитку
психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників закладів професійної
(професійно-технічної) освіти в курсовий та міжкурсовий періоди, підвищення
кваліфікації (віртуальний науково-методичний кабінет); інформаційно-методичний ресурс «Методична скарбничка» для обміну
досвідом та визначення напрямів інноваційної діяльності закладів професійної
(професійно-технічної) освіти.
За проблематикою Нової української школи
для слухачів курсів підвищення кваліфікації розроблено 45 нових тем,
8 спецкурсів, 6 тренінгів та програму «Батьківські збори по-новому:
актуально, інтерактивно, корисно» інтегрованого наскрізного курсу «Культура
добросусідства».
Академік
НАПН України Станіслав Ніколаєнко наголосив на основних істотних результатах,
досягнутих університетом упродовж 2015‒2020 рр. Водночас голова комісії з
вивчення наукової і науково-методичної діяльності університету в умовах
децентралізації управління освітою, не знайшли належного наукового обґрунтування
актуальні проблеми щодо: психологічної безпеки дистанційного підвищення
кваліфікації педагогів у цифровому середовищі відкритого університету;здійснення наукових досліджень з
проблем професійного розвитку фахівців освітньої галузі у системі відкритої
освіти;розроблення, експериментальної перевірки, апробації інноваційних
освітніх, у тому числі цифрових, технологій.
Члени президії в обговоренні зазначили
про невідкладні завданнями науково-організаційної діяльності Університету
наразі залишаються: розгортання
підготовки проектних менеджерів для ОТГ із метою забезпечення участі громад у
міжнародних донорських програмах та проєктах із грантовим фінансуванням; активізація міжнародного
співробітництва, участь у вітчизняних і міжнародних наукових проєктах на
грантовій основі; розширення співпраці з науковими установами НАПН України,
зокрема щодо наукового та науково-методичного забезпечення професійного
розвитку фахівців у системі професійної (професійно-технічної) освіти, вищої
освіти, освіти дорослих.
Президія НАПН України наукову і
науково-методичну діяльність ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України
в умовах децентралізації управління освітою оцінила позитивно і постановила,
зокрема, при формуванні тематики наукових досліджень університету на 2021-2022
рр. забезпечити пріоритетність наукових досліджень з проблем психологічної безпеки дистанційного
підвищення кваліфікації педагогів у цифровому середовищі відкритого
університету.
11:51 17.12.2020