1 грудня 2020 року з ініціативи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України в режимі онлайн відбулися ХVІІІ Міжнародні педагогічно-мистецькі читання пам’яті професора О.П. Рудницької «Неперервна педагогічна освіта в Україні і зарубіжжі: досвід, інновації, тенденції».
Співорганізаторами знакового для освітянської громадськості заходу виступили:Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України,
Кафедра ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», Сучавський університет імені Штефана чел Маре (Румунія), Державний заклад вищої освіти імені Стефана Баторія в Скерневіцах (Польща), Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Київський професійно-педагогічний коледж імені Антона Макаренка.
Мета читань – обмін досвідом з проблем здійснення реформаційних змін у сфері мистецької, педагогічної освіти, пов’язаних з акредитацією освітніх програм у закладах фахової передвищої і вищої освіти; визначення пріоритетів у напрямі оновлення змісту, форм, методів, технологій підготовки вчителя, його професійного розвитку з урахуванням національних надбань і зарубіжного досвіду.
Проблематику читань диференційовано за напрямами: філософсько-аксіологічні та андрагогічні засади педагогічної освіти; педагогічна освіта в Україні: тенденції та перспективи реформування; мистецька освіта у вимірах сучасних модернізаційних змін; зарубіжний досвід підготовки вчителя: теорія і практика; педагогічна майстерність як система професійно-мистецьких компетентностей; музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи.
В онлайн-засіданні взяли участь більш як 80 учасників, з-поміж яких – учителі закладів загальної і позашкільної освіти, викладачі педагогічних університетів, методисти інститутів післядипломної педагогічної освіти, докторанти, аспіранти, магістранти, учні Малої Академії наук України.
Відкрила захід академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України Нелля Ничкало, яка означила перспективність ідей наукової спадщини Оксани Петрівни Рудницької, засновника теорії мистецької освіти в Україні.
Директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України Лариса Лук’янова схарактеризувала важливість партнерської взаємодії між науковими закладами й закладами освіти у здійсненні реформаційних змін у сфері педагогічної освіти, розвитку традицій мистецької педагогіки і педагогіки мистецтва, започаткованих в Інституті.
Модератором заходу виступила завідувач відділу змісту і технологій педагогічної освіти ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України Мирослава Вовк, яка представила віртуальну виставку з проблем мистецької освіти в Україні.
З-поміж ґрунтовних виступів варто відзначититакі: почуття патріотизму як виховний пріоритет Нової української школи» (директор Інституту проблем виховання НАПН України Іван Бех); українська культура: національні освітні стратегії (дійсний член НАПН України Георгій Філіпчук); мистецька освіта в епоху штучного інтелекту (доктор педагогічних наук, декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Василь Федоришин); загальна мистецька освіта в сучасному контексті: з історії становлення (доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України Оксана Комаровська); методи навчання читання крізь призму поглядів сучасних учителів дошкільного виховання та раннього шкільного виховання в Польщі (професор Державного закладу вищої освіти імені Стефана Баторія в Скерневіцах (Польща) Тереза Яницька-Панек); ідеї О. Рудницької у сучасному науковому дискурсі (доктор педагогічних наук, професор кафедри гуманітарних дисциплін та соціальної роботи Львівського державного університету безпеки життєдіяльності Григорій Васянович);
функціонування ресурсного центру професійного розвитку вчителя у вимірах польських освітніх практик (доктор педагогічних наук, завідувач кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка Олена Семеног).
Результатами заходу є розроблення рекомендацій щодо збереження національних традицій та вивчення зарубіжного досвіду мистецької освіти; актуалізація проблем дистанційного навчання в закладах мистецького спрямування в період пандемії; активізація тренінгової діяльності з викладачами закладів вищої освіти з метою їх професійного розвитку, удосконалення інноваційної діяльності викладачів тощо. За результатами заходу здійснюється укладання збірника матеріалів «Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття» (Вип. 4 (16)).
14:38 04.12.2020