НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Українсько-польський діалог: НАПН України – Вища школа педагогічна (м. Варшава)

Освітній проект Національної академії педагогічних наук України та Вищої педагогічної школи Спілки польських вчителів (м. Варшава, Республіка Польща) продовжує п’ятирічний марафон. У різних регіонах України і Польщі щорічно відбуваються наукові конференції, на яких вчені обох країн обговорюють нагальні питання в рамках проекту «Проблеми освіти в Польщі та Україні у контексті процесів глобалізації та євроінтеграції».

Цьогорічна міжнародна науково-практична конференція «Цілі і результати освітньої реформи: українсько-польський діалог» відбулася в Київському університеті імені Бориса Грінченка. У центрі уваги були проблеми філософії освіти в контексті цивілізаційних викликів сучасності, освітніх реформ як відображення соціально-економічних та суспільних трансформацій і забезпечення сталого розвитку, ціннісних орієнтацій та культурологічних засад освітніх реформ, освіто логічних засад цілісності й системності  у цілепокладанні та реалізації освітніх реформ, урахування історичного розвитку, традицій та культурної спадщини народів тощо.

Пленарне засідання відкрили ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, академік НАПН України Віктор Огнев’юк та радник Надзвичайного і Повноважного Посла Польщі в Україні з питань науково-освітньої співпраці Анна Кузьма.

Цікавим для вітчизняних колег виявився досвід реформування освіти в Польщі. Значний інтерес викликала доповідь ректора Вищої школи педагогічної Спілки польських вчителів (м. Варшава), доктора хабілітованого гуманістичних наук у галузі педагогіки, професора Стефана Мешальського про зміни польської системи освіти у зв’язку з ідеями демократизації школи. Важливим соціальним проблемам польських сімей був присвячений виступ доктора гуманістичних наук у галузі педагогіки Леандри Корчак. У своїй доповіді «Роль асистента сім’ї у суспільній допомозі» вчена розкрила важливі завдання такого фахівця, що окреслені Законом про підтримку сім’ї і систему опікунства.

Барбара Грабовськау доповіді зазначила, що у Польщі в останні двадцять років виявлено майже п'ятикратне зростання числа студентів. Однак це відбулося за разунок зниження якості освіти. тому в останні роки є актуальними рішення, що мають на меті повернути високу, принаймні задовільну якість навчання. Зацікавлено були сприйняті доповіді Анни Гайдзіци, Наталії Беднарської, Юстини Коваль.

Польські професори також прочитали відкриті лекції для студентів та викладачів і взяли участь у майстер-класах, які провели викладачі та студенти університету. Польські гості мали змогу ознайомитись з роботою творчих та наукових студій.

У програму ознайомлення з Україною входили також оглядова екскурсія по м. Києву, відвіданя Національного художнього музеюта Національного академічного театру опери та балету України ім. Т. Г. Шевченка.

У рамках конференції польська делегація відвідала Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Офіційна зустріч делегації пройшла у Польському центрі цього навчального закладу. Гості ознайомилися з організацією курсів по вивченню польської мови; підготовкою і реалізацією спільних науково-освітніх проектів та літніх шкіл; підвищенням якості підготовки спеціалістів, організацією спільних наукових досліджень у контакті з іншими вищими навчальними закладами Польщі і України тощо. Польські колеги взяли участь у засіданні круглого столу «Регіональні аспекти реформування вищої освіти в Польщі та Україні».

За результатами проведеної конференції були підписані угоди про співпрацю та окреслені можливі шляхи спільних досліджень, пріоритетом яких є розвиток системи освіти, орієнтованої на перспективу.

Матеріали конференції об’єднано в монографію «Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія».

На фото: учасники конференції біля Національної опери.

Прес-служба НАПН України


12:21 20.05.2013