27 квітня 2020 р. відділ зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України провів секційне онлайн-засідання «Виклики та перспективи розвитку освіти дорослих у зарубіжних країнах»в рамках звітної науково-практичної конференції Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України за 2019 рік «Тенденції розвитку освіти дорослих в Україні та зарубіжжі».
Учасниками заходу стали науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, наукові працівники та здобувачі наукових ступенів доктора філософії й доктора наук Інституту.
Модерування заходу здійснено завідувачем відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Наталією Авшенюк.
Було представлено результати аналізу ключовихтенденцій розвитку освіти дорослих у взаємодії людини, суспільства і держави у зарубіжних країнах, а також виявлення викликів і перспектив, які необхідно враховувати у процесі окреслення національних стратегічних пріоритетів та розроблення законодавчого забезпечення функціонування освіти дорослих в Україні.
В основу обговорення покладено концептуальні ідеї аналізу тенденцій розвитку освіти, що розроблені експертами ОЕСР. Вони полягають у гіпотезі, що результати дослідження тенденцій розвитку освіти дорослих мають цінність, коли вони адаптовані до конкретного контексту. Відтак, наукова дискусія розгорталася навколо таких основних питань:
Наскільки аналіз тенденції доречний в контексті використання конкретним споживачем результату наукових досліджень?
Наскільки передбачувані ці тенденції?
Яка швидкість та вплив цих тенденцій?
Чи можемо ми вплинути на ці тенденції?
Які виклики і перспективи постають перед освітою дорослих в Україні з огляду на визначені тенденції?
Під час засідання відбулася презентація доповідей наукових працівників відділу: Авшенюк Н.М. «Глобальні мега-тенденції, що впливають на розвиток освіти дорослих в останньому десятилітті»; Огієнко О.І. «Механізми валідації результатів неформальної та інформальної освіти дорослих у Данії і Швеції»; Пилинський Я.М. «Основні тенденції освіти дорослих мігрантів у США»; Марусинець М.М. «Гендерні відмінності в освіті дорослих Австрії»; Дяченко Л.М. «Особливості підготовки тренерів неформальної освіти дорослих у Німеччині»; Постригач Н.О. «Особливості сертифікації тренерів освіти дорослих у Греції»; Годлевська К.В. «Особливості підготовки андрагогів в Угорщині».
У результаті обговорення зазначених проблем було складено матрицю нагальних викликів та актуальних перспектив розвитку освіти дорослих в Україні з урахуванням зарубіжного досвіду, що дозволить спрогнозувати основні проблеми та обґрунтувати рекомендації на шляху створення цілісної системи особистісного і професійного розвитку різних категорій дорослого населення в нашій країні. Рекомендації щодо розвитку системи освіти дорослих в Україні ухвалено на державному й регіональному рівнях та рівні провайдера за стратегічним, законодавчим, організаційно-управлінським, організаційно-андрагогічним напрямами.
09:41 28.04.2020