На період введення загальнонаціонального карантину в Україні Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України продовжив свою роботу у дистанційному форматі.
26 березня 2020 р. співробітники відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих організували і провели вебінар «Академічна доброчесність: особливості роботи антиплагіатної програми StrikePlagiarism» (модератор і доповідач докторант ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України Кирил Котун). Потрібно визнати, що сьогодні ми переживаємо певну кризу академічної доброчесності, зазначив ексзаступник міністра освіти і науки України Юрій Рашкевич, і причин цьому кілька. Одна з них – відсутність в університетах і наукових установах глибокого розуміння того, чим саме є академічна доброчесність, а також процедур, які мають цю доброчесність забезпечувати. Саме задля роз’яснення цих питань на платформі ZOOM було організовано вебінар для працівників та аспірантів Інституту, колег з українських ЗВО. Участь у вебінарі взяли понад 40 учасників із різних закладів вищої освіти та наукових установ (детальніше про захід за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/vebinar-akademchna-dobrochesnst-osoblivost-roboti-antiplagatno-programi-strikeplagiarism/)
31 березня співробітники відділу психології праці провели семінар-практикум «Психопрофілактика тривожних станів: практики, що підтримують внутрішні ресурси» на онлайн платформі ZOOM. (Модератор – Алла Шевенко, молодший науковий співробітник відділу психології праці ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України). Участь у роботі семінару-практикуму взяли понад 50 осіб із різних наукових установ та навчальних закладів. Мета заходу: допомогти знизити рівень тривожності у період перебування на вимушеному карантині, підтримати ресурсність людини за допомогою різних психологічних вправ та практик (детальніше про захід за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/seminar-praktikum-psihoproflaktika-trivojnih-stanv-praktiki,-scho-pdtrimuyut-vnutrshn-resursi/)
2 квітня відділ змісту і технологій педагогічної освіти спільно з ресурсним центром професійного розвитку учителя української мови і літератури та науково-дослідною лабораторією «Академічна культура дослідника в освітньому просторі» Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка провели вебінар «Нові виміри співпраці: наукова установа – університет» (від Інституту модератор – Мирослава Вовк, доктор педагогічних наук, завідувач відділу змісту і технологій педагогічної освіти). Детальніше про захід за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/nov-vimri-spvprac-pood-imeni-vana-zyazyuna-napn-ukrani-ta-sumdpu-imeni-asmakarenka/
6 квітня співробітниками відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих було проведено вебінар «Особливості заповнення профілів науковців у ORCID та Publons» (модератор – Катерина Годлевська, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих). Участь у вебінарі взяли понад 40 учасників із різних закладів вищої освіти та наукових установ. Вебінар був практико-орієнтований, що дало змогу окреслити такі проблемні питання: способи доповнення списку публікацій в особистому профілі ORCID; особливості створення ResearcherID; можливості «PublonsAcademy»; способи додавання списку особистих публікацій у профіль Publons; особливості редагування особистого профілю в Publons та інше. За результатами вебінару розроблено практичні рекомендації щодо способів доповнення списку своїх публікацій у профіль ORCID та PublonsРекомендації розміщено у вільному доступі в е-бібліотеці Інституту за посиланням: http://ipood.com.ua/e-library/pozaplanova-produkciya/rekomendaci-schodo-zapovnennya-profiliv-naukovciv-v-orcid-ta-publons/ (детальніше про захід за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/vebinar-zapovnennya-proflv-naukovcv-u-orcid-ta-publons/).
8 квітня співробітники відділу теорії і практики педагогічної освіти органіували онлайн-семінар «Комунікативна поведінка вчителя в умовах дистанційного навчання: вибір оптимальних стилей і моделей спілкування». Модератором семінару виступив доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу теорії і практики педагогічної освіти Олександр Лавріненко. У заході взяли участь вчителі-практики, які щоденно організовують взаємодію із дітьми, проводять уроки онлайн, використовуючи теоретичні і практичні надбання науковців Інституту. Семінар засвідчив неабияку зацікавленість учителів творчим, науковим і практико орієнтованим доробком співробітників Інституту (детальніше про захід за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/onlayn-seminar-komunikativna-povedinka-vchitelya-v-umovah-distanciynogo-navchannya-vibir-optimalnih-stiley-i-modeley-spilkuvannya/)
9 квітня співробітники відділу змісту і технологій педагогічної освіти спільно з факультетом мистецтв Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини провели онлайн ІІІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Естетичні засади розвитку педагогічної майстерності викладачів мистецьких дисциплін». Щорічний захід присвячений проблемам удосконалення змісту, форм і методів підготовки сучасного вчителя мистецького профілю, удосконалення професійної компетентності педагога практика в умовах формальної і неформальної освіти. (від Інституту модератор – Мирослава Вовк). Детальніше про захід за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/estetichni-i-etichni-zasadi-rozvitku-pedagogichno-maysternosti-vikladacha-misteckih-disciplin/
10 квітня співробітники відділу теорії і практики педагогічної освіти провели другий онлайн-семінар «Комунікативна поведінка вчителя в умовах дистанційного навчання: вибір оптимальних стилей і моделей спілкування» для вчителів загальноосвітніх шкіл. Онлайн-семінар відбувся на прохання адміністрації київської гімназії-інтернату № 13. Модератори: Олександр Лавріненко та методист гімназії-інтернату № 13 Ольга Ходацька. Більше 28 вчителів долучилися до наукових і практичних розробок відділу теорії і практики педагогічної освіти, змогли поставити нагальні питання щодо організації професійно-педагогічної взаємодії вчителя і учнів в період освітньої діяльності на карантині й отримати науково обгрунтовані відповіді та поради. Детальніше про захід за посиланням:http://ipood.com.ua/novini/onlayn-seminar-komunikativna-povedinka-vchitelya-v-umovah-distanciynogo-navchannya-vibir-optimalnih-stiley-i-modeley-spilkuvannya-877/
За ці тижні самоізоляції наукові співробітники і кореспонденти відділу психології праці ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України Інституту створили методичний посібник «Психологічна профілактика і гігієна особистості у протидії пандемії COVID-19». Посібник було розміщено в е-бібліотеці Інституту 1 квітня 2020 року, за останніми статистичними даними (з 01.04.2020 по 10.04.2020) з е-бібліотеки Інституту – 3146 переглядів та 1126 завантажень. На офіційній сторінці Інституту у соціальній мережі Facebook допис про створення методичного посібнику переглянули 7000 тис.осіб та 106 осіб поширили допис.
Співробітники Психологічного консультативно-тренінгового центру ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України (https://pcenter.kiev.ua) здійснюють онлайн-консультативну роботу з надання психологічної допомоги, спрямованої на захист духовного, психічного, соціального здоров’я особистості засобами духовно-психологічної просвіти, практичної психології та психотерапії.
За останній тиждень кандидат психологічних наук Зінаїда Становських провела 12 дистанційних консультацій за темами: «Базова інформація про коронавірус», «Особливості отримання медичних послуг в умовах карантину», «Психологічна підтримка».
Відділом андрагогіки (укладач – Олена Ковалено, доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу андрагогіки) розроблено рекомендації особам віку пізньої дорослості у форматі 5 відеороликів:
- «Як прожити завтрашній день. Рекомендації людям золотого віку на час карантину і не тільки» (відео за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/yak-projiti-zavtrashny-den-rekomendac-lyudyam-zolotogo-vku-na-chas-karantinu--ne-tlki/)
- «Хочу порозмовляти або де і як спілкуватися людям золотого віку в період карантину» (відео за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/videorolik-hochu-porozmovlyati-abo-de-i-yak-spilkuvatisya-lyudyam-zolotogo-viku-v-period-karantinu/)
- «Допоможіть мені або просити про допомогу не соромно: рекомендації для осіб золотого віку» (відео за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/dopomojit-meni-abo-prositi-pro-dopomogu-ne-soromno-rekomendaci-dlya-osib-zolotogo-viku/)
- «Зателефонуйте своїй рідній людині: рекомендації щодо взаємодії з літніми людьми їхнім родичам і друзям» (відео за посиланням:http://ipood.com.ua/novini/videorolik-zatelefonuyte-svoy-ridniy-lyudini-rekomendaci-schodo-vzaemodi-z-litnimi-lyudmi-hnim-rodicham-i-druzyam/)
- «Як знайти розраду в умовах карантину: рекомендації людям золотого віку» (відео за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/videorolik-yak-znayti-rozradu-v-umovah-karantinu-rekomendaci-lyudyam-zolotogo-viku/)
Розроблено практичні поради для батьків щодо організації повноцінної життєдіяльності дітей дошкільного віку вдома у період карантину (укладач – Тамара Котирло, старший науковий співробітник відділу андрагогіки, музичний керівник Закладу дошкільної освіти №398 Солом′янського району м. Києва.) у форматі 2 відеороликів:
- «Карантин – безмежність можливостей для батьків» (відео за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/videorolik-karantin--bezmejnist-mojlivostey-dlya-batkiv/)
- «Як цікаво, весело і з користю провести час з дитиною на карантині» (відео за посиланням: http://ipood.com.ua/novini/videorolik-yak-cikavo,-veselo-i-z-koristyu-provesti-chas-z-ditinoyu-na-karantini/)
Всі відео розміщені на сайті Інституту та на авторських каналах у YouTube.
15:00 11.04.2020